Високе школе струковних студија важан сегмент образовног система
Београд, 5. април 2012. године – Министар просвете и науке у Влади Републике Србије Жарко Обрадовић истакао је данас да знање и образовање представљају један од кључних ресурса у укупном процесу трансформације друштва и најзначајнији потенцијал за бржи друштвени и економски развој Србије.
Обрадовић је на седници Конференције академија струковних студија Србије истакао да високо образовање и наука треба да буду основ развоја будућности наше земље и квалитета живота грађана.
Према његовим речима, за напредак земље потребно је повећање броја високо образованих људи, што подразумева спровођење одређених реформи.
Министар је подсетио на то да је у оквиру реформе система образовања и приступања европском образовном простору уведен процес акредитације високошколских установа, у који су прве ушле некадашње више школе.
Оне више школе које су процес акредитације успешно завршиле постале су високе школе и академије струковних студија, засноване на савременој концепцији наставног рада и организовања, указао је он.
Оне, како је додао, школују високо стручне кадрове са специјализованим знањима и вештинама које су потребне и привреди и друштву.
Обрадовић је прецизирао да у Србији тренутно ради 70 високих школа струковних студија, са 320 акредитованих студијских програма на којима студира 65.000 студената, и истакао да те установе представљају веома важан сегмент нашег образовног система.
Министар је нагласио да се у процесу реформи посебно водило рачуна о томе да практична знања која се стичу на вишим школама буду усклађена са будућим потребама друштва и да буду верификована на тржишту.
Обрадовић је рекао да су доступност, квалитет и ефикасност дугорочни приоритетни циљеви развоја и унапређења система образовања, и упутио позив учесницима конференције да се укључе у јавну расправу о стратегији образовања.