Београд, 15. март 2012. године – Директор Пореске управе Министарства финансија Владе Републике Србије Драгутин Радосављевић изјавио је да грађани и привредници од данас могу одмах да добију информације о стању својих пореских обавеза преко Контакт центра те управе.
Радосављевић је на конференцији за новинаре објаснио да се информације о уплатама и стању на пореском рачуну могу сазнати позивањем броја 0700 700 007, након чега порески обвезник кроз неколико минута на своју имејл адресу добија тражени упит.
Он је прецизирао да позивањем поменутог броја представници предузећа дају податке о пореском идентификационом броју (ПИБ), матичном броју предузећа, седишту, адреси, као и своје личне податке.
Према његовим речима, реформе које се спроводе у Пореској управи су у складу са стратешким циљевима Владе о повећању наплате јавних прихода и модернизацији рада те државне институције.
Директор Сектора за развој и рачунарску подршку Пореске управе Дејан Видојевић истакао је да је сервис потпуно бесплатан за позиве из Београда, док се за позиве из унутрашњости трошак дели између Управе и особе која јој је упутила позив.
Видојевић је указао на то да је код грађана процедура слична као и код предузећа, уз испуњење безбедносних услова.
Он је објаснио да грађани преузимају образац са
сајта Пореске управе, где наводе своју имејл адресу и број телефона са кога ће звати Контакт центар, а након те регистрације могу позивом да захтевају информације о стању на својим пореским рачунима.
Видојевић је напоменуо да је код грађана изузета могућност добијања података о порезу на имовину јер је за наплату тог пореза надлежна локална самоуправа, па нема јединствене евиденције на републичком нивоу.
Он је најавио бројне новине које ће побољшати рад ПУ и смањити трошкове послодаваца и грађана, а једна од њих односи се на то да ће се већ од мартовских пријава за порез на додату вредност комуникација обављати искључиво електронским путем.