Београд, 21. децембар 2011. године – Министар животне средине, рударства и просторног планирања Оливер Дулић и државни секретар за Дигиталну агенду Министарства културе, информисања и информационог друштва Јасна Матић означили су данас почетак примене нове услуге еЗаказивања за услуге Републичког геодетског завода (РГЗ).
Министарство животне средине, рударства и просторног планирања подржало је акцију Дигиталне агенде и Интернет заједнице у Србији под називом "еЗаказивање" и омогућило те врсте услуга за катастар непокретности, на чијим је шалтерима увек велика гужва.
Нове електронске услуге које су данас пуштене у рад на
порталу еУправа су захтев за издавање уверења о подацима садржаним у катастарском операту, захтев за издавање копије плана, захтев за издавање извода из листа непокретности, захтев за издавање уверења о идентификацији катастарских парцела и пријем код начелника.
Шалтери Службе за катастар непокретности на Новом Београду до сада су примали више од 350 странака дневно, што доводи до тога да грађани понекад чекају и више од једног сата.
Заказивање пријема странака смањиће чекање јер ће грађани имати увид у расположивост слободних термина, при чему је Републички геодетски завод, осим путем интернета, пружио додатну могућност да се термини закажу и телефонским путем.
На овај начин поједностављује се процес пословања правних лица, а уједно се постиже и значајна уштеда времена, с обзиром на то да ће већи део поступка бити спровођен електронским путем.
У катастар се на крају долази само једном ради доношења потврде о уплати и преузимања тражене документације.
Портал еУправа већ пружа могућност плаћања такси и услуга електронским путем, а за потребе Републичког геодетског завода у припреми је посебно решење за раскњижавање уплата.
Након имплементације овог решења, физичким и правним лицима биће омогућено и плаћање електронским путем услуга овог завода.
Управа за Дигиталну агенду упутила је позив свим институцијама државне управе и локалне самоуправе да своје услуге бесплатно поставе на портал еУправе како би омогућили грађанима да остваре своје основно људско право.
Услугу бесплатног постављања докумената државних институција, као и обуку за рад и техничку подршку, обезбеђује Управа за дигиталну агенду.
Електронска управа је најједноставнији начин да се смање редови, избегне корупција и повећају транспарентност и ефикасност у раду.
Портал еУправа јавности је доступан од јуна 2010. године, од када се стално одржава, развија и технички и функционално унапређује.
Даљи развој сервиса еЗаказивање може се пратити на сајту
www.digitalnaagenda.gov.rs , као и на Твитеру:
#eZakazivanje,
@digitalnaagenda и
@eUprava.