Сутра почиње први Српски туристички и пословни форум
Београд, 23. новембар 2011. године – Државни секретар за туризам Министарства економије и регионалног развоја Владе Републике Србије Горан Петковић изјавио је да сутра у Београду почиње први Српски туристички и пословни форум, као део програма вредног четири милиона долара који финансира Влада Шпаније кроз Фонд за достизање миленијумских циљева.
Петковић је на конференцији за новинаре истакао да ће овај скуп омогућити сусрет инвеститора и људи који имају пројекте за развој туризма у Србији.
Он је навео да ће то бити прва конференција на којој ће се представити пројекти развоја туристичких дестинација и директно отворити могућности инвестирања у туризам.
Према његовим речима, форум се одржава под покровитељством програма „Одрживи развој руралног туризма у Србији“ у коме учествује пет агенција Уједињених нација.
Државни секретар је указао на то да ће форум трајати три дана, од којих ће се сутра учесници само окупити, док ће другог и трећег дана 177 учесника, од којих више од 70 њих долази из иностранства, разговарати о могућностима развоја туризма у нашој земљи.
Петковић је напоменуо да ће поред представника хотелских ланаца и инвеститора, скупу присуствовати и представници Владе Србије, Националне туристичке развојне корпорације и градоначелници из Србије.
На овом скупу, како је објаснио, биће настављене активности на афирмацији Копаоника, Златибора, Старе планине, Дивчибара, Палића и Дунава.
Он је навео да је до сада 12 градова у Србији опремљено системом за одношење чврстог отпада, јавним тоалетима и местима за информисање туриста.
Према његовим речима, на тај начин је створена основна туристичка инфраструктура у Србији којом ће се привлачити инвеститори.
Државни секретар је указао на то да је од 2007. године категорисано 70 нових хотела, што је трећина у односу на број постојећих хотела у Србији.
Представник Сталне канцеларије УН у Србији Вилијам Инфанте истакао је да је идеја форума да се привуче пажња на рурални туризам у Србији.
Инфанте је рекао да је осим већ познатих туристичких дестинација, као што су Копаоник, Тара, Златибор и Палић, неопходна и промоција мање познатих дестинација.