Београд, 16. август 2011. године – Помоћник министра унутрашњих послова и начелник Сектора за ванредне ситуације Предраг Марић изјавио је данас да је у току рад на изменама Закона о ванредним ситуацијама које треба да дефинишу начин успостављања и одржавања јединственог телефонског система 112, који ће омогућити брже и ефикасније реаговање служби надлежних за ванредне ситуације.
Марић је у изјави за агенцију Танјуг навео да ће према постојећим прорачунима увођење и комплетно функционисање тог система у Србији коштати приближно 30 милиона евра, при чему је додао да је систем 112 већ успостављен у готово свим државама у окружењу и земљама ЕУ.
Према његовим речима, један од предлога је да се издвајањем по 10 динара из претплате на фиксну и мобилну телефонију на месечном нивоу обезбеде потребна средства како би поменути систем у наредних неколико година почео да функционише у правом смислу.
С обзиром на то да не постоји универзални модел поменуте службе, свака земља је организује у складу са својим специфичностима и досадашњом праксом, истакао је Марић.
Према његовим речима, за Србију се разматра модел са четири центра (Београд, Нови Сад, Ниш и Крагујевац), који подразумева да се сви позиви усмеравају на број 112, а да се одатле дистрибуирају оперативним центрима и дежурним службама надлежних хитних служби на њиховим локацијама.
У Србији ће се тај систем постепено уводити како би се грађани прилагодили укидању бројева 92, 93 и 94, које су због дугогодишње употребе добро запамтили, а док се не прилагоде новитетима, ти бројеви ће функционисати паралелно са 112, нагласио је помоћник министра.
Марић је саопштио да ће увођење јединственог броја за позивање полиције, ватрогасаца и хитне помоћи допринети оптимизацији деловања ових служби и самим тим бржем и ефикаснијем пружању помоћи угроженим грађанима.