Београд, 12. јул 2011. године – Директор Канцеларије за европске интеграције Владе Републике Србије Милица Делевић оценила је данас да је значајно да наши грађани разумеју које су обавезе Србије на путу ка Европској унији.
|
Венсан Дежер и Милица Делевић |
Фото: Танјуг |
Делевић је на конференцији за новинаре, одржаној поводом објављивања конкурса за најбољи медијски прилог о процесу евроинтеграција у Србији за 2011. годину, навела да истраживања показују да сада више грађана подржава спровођење потребних реформи него само чланство у Унији.
Она је указала на то да је наша земља већ у фази када доминирају конкретна питања у процесу европских интеграција, као што су реформски кораци које треба предузети и шта треба учинити да би отпочели преговори.
Објављени конкурс за најбољи медијски прилог, како је објаснила, намењен је новинарима штампаних и електронских медија на тему европских интеграција или процеса стабилизације и придруживања Србије ЕУ и њиховог утицаја на свакодневне животе наших грађана.
Према њеним речима, на конкурсу могу учествовати медијски прилози који су објављени од 1. јануара до 1. децембра ове године.
Награде ће се додељивати за прилоге у 10 категорија: најбољи телевизијски извештај, најбољи радијски извештај, најбољи новински извештај, најбољи прилог у локалном медију, затим у области малих и средњих предузећа, најбољи прилог објављен на интернет медију, као и студентски прилог објављен у штампаном или електронском медију.
Делевић је навела да ће се награде доделити и у категоријама: најбољи прилог о пројекту реализованом у Србији који је финансирала ЕУ, најбољи интерактивни медијски садржај и најбоља страница на друштвеним мрежама.
Рок за подношење радова је 1. децембар, а конкурс је објављен на сајтовима делегације ЕУ у Србији www.еуропа.рс и Канцеларије за европске интеграције www.сеио.гов.рс
Конкурс традиционално организују Канцеларија за европске интеграције, Делегација ЕУ у Србији и Ерсте банка, а чланови жирија биће и представници Удружења новинара Србије и Независног удружења новинара Србије. Награда за победнике на конкурсу је пут у Брисел.
Шеф делегације Европске уније у Србији Венсан Дежер истакао је да су истраживања показала да 26 одсто грађана информације о ЕУ преузима преко интернета, а 22 одсто путем социјалних мрежа.
Дежер је објаснио да су то нови извори за добијање информација о ЕУ због чега су на конкурс, поред досадашњих награда, уврштене нове области, то јест награде за интернет извештавање, интерактивни медијски садржај и социјалне медије.
Он је указао на то да је уведена и специјална награда за рад студената у вези са ЕУ, о томе како млади виде будућност у Унији и шта сматрају битним на том путу.
Такође, установљена је и награда за извештавање о европским пројектима, рекао је Дежер, при чему је оценио да недостаје спознаја међу грађанима да је ЕУ највећи донатор Србије.