Бешка, 14. април 2011. године – Министар за инфраструктуру и енергетику у Влади Републике Србије Милутин Мркоњић изјавио је да би мост код Бешке, где је данас извршено спајање централног распона, требало да буде завршен до 1. октобра.
 |
| Фото: Танјуг |
Мркоњић је сипао бетон у последњи квадратни метар централног распона над реком, чиме је завршена најсложенија фаза у изградњи тог моста који ће бити дугачак 2.205 метара.
Нови мост преко Дунава код Бешке на путном Коридору 10 је најдужи мост који се тренутно гради у Европи, указао је министар и додао да је централни распон моста у дужини од 210 метара међу најдужим у свету у систему "преднапрегнутих греда".
Он је подсетио на то да је тендер за изградњу моста расписан 2004. године, а радови су почели 2008. поред старог моста, који је пројектовао инжењер Бранко Жежељ.
Наши грађевинари, заједно са европским, показали су да могу да раде и најсложеније инфраструктурне објекте и да се српско грађевинарство полако враћа на светски ниво, оценио је Мркоњић.
Он је напоменуо да, поред српских грађевинара, на изградњи моста раде и грађевинци из приближно десет европских земаља.
Према његовим речима, тренутно се на северном краку Коридора 10 ради на приближно 120 километара - мосту код Бешке до Аркања, обилазници око Новог Сада, деоници од Новог Сада до Хоргоша и "Y" краку од Суботице до Келебије.
Министар је навео да је држава боље организовала изградњу коридора, тако што сада постоје два одвојена предузећа - "Коридори Србије" и "Путеви Србије", који су задужени за одржавање путне мреже.
Ове године ће бити отворена сва преостала градилишта на Коридору 10, а радови ће бити завршени у 2012, истакао је Мркоњић, уз напомену да ће завршетак неких најтежих деоница можда прећи и у 2013. годину.