Београд, 26. март 2004. године - Потпредседник Савета за борбу против корупције Иван Лалић рекао је данас на заједничкој конференцији за новинаре Савета за борбу против корупције, Комисије за заштиту права понуђача и Управе за јавне набавке у Влади Србије да Аеродром Београд није испоштовао одлуку Комисије за заштиту права понуђача на тендерима за јавне набавке која је тражила да се понови поступак бодовања пристиглих понуда за реконструкцију Терминала 2.
Лалић је нагласио да је реаговање на овај случај тест за нашу државу, јер страни инвеститори очекују потврду тога да се у Србији поштују закони и одлуке надлежних органа.
Председник Комисије за заштиту права понуђача Александар Лукић објаснио је да је одлука Комисије коначна, а уговор који се потпише супротно тој одлуци ништаван.
Он је објаснио да је аустријска фирма "Страбаг", која је била другопласирана на тендеру Аеродрома Београд навела у жалби коју је доставила Комисији за заштиту права понуђача да су у поступку бодовања понуда направљени пропусти.
Комисија за заштиту права понуђача је после извршене провере донела одлуку да се поступак бодовања понови, али је, и поред тога, руководство Аеродрома Београд потписало уговор са првопласираним конзорцијумом који чине Колубара инвест градња и две италијанске фирме и наложило да започну припреме за реконструкцију Терминала 2.
Лукић је рекао да је Комисија за заштиту права понуђача почела да ради 17. јануара ове године и навео до је до сада решила 50 захтева. Од тог броја усвојене су жалбе 30 понуђача, 15 захтева је одбијено, два су одбачена због неблаговременог подношења, два враћена на допуну, а један поступак је обустављен.
Вредност јавних набавки у захтевима које је решила Комисија износи 31,7 милиона евра, а најскупља је набавка Аеродрома Београд која је процењена на око 18 милиона евра. Од те суме, половина новца обезбеђена је из буџета, а остатак кредитом Европске банке за обнову и развој.
Директор Управе за јавне набавке Предраг Јовановић рекао је да је Комисија за заштиту права понуђача формирана у складу са Законом о јавним набавкама и упозорио на то да непоштовање њених одлука значи кршење закона и може да нанесе велику штету држави.
Јовановић је додао да су променама Закона о јавним набавкама који је усвојен средином 2002. године остварене велике уштеде у буџету Србије, тако да су трошкови за јавне набавке у 2002. години били 9 одсто мањи него 2001. године, а процењује се да ће за 2003. годину бити мањи за 13 одсто.