Београд, 25. фебруар 2011. године – Министар за инфраструктуру у Влади Републике Србије Милутин Мркоњић изјавио је данас да је “Карго 10” један од најзначајнијих инфраструктурних пројеката не само у региону већ и у Европи, чија ће реализација омогућити значајно скраћење времена транспорта терета железницом.
 |
| Фото: Танјуг |
Мркоњић је, отварајући у Београду регионалну министарску конференцију “Карго 10 – изазови и перспективе уједињене железнице”, указао на то да је “Карго 10” замишљен као важна спона између земаља чије ће привреде наћи свој интерес у реализацији тог пројекта и додао да скраћење времена транспорта за само један минут доноси уштеду од милион евра.
Према његовим речима, само у сарадњи свих заинтересованих страна може се постићи то да се време транспорта робе од Минхена до Истанбула са садашњих 55 часова смањи на 40 часова, као и да се повећа број возова за 3.000 на железничкој релацији Љубљана–Загреб–Београд–Истанбул.
Он је истакао да ће у наредних шест година у модернизацију железнице у Србији бити неопходно инвестирати 4,5 милијарди евра јер је предуслов уласка у Европску унију да инфраструктура буде у складу са европским стандардима.
У наредне две године биће уложено 1,2 милијарде евра у почетак модернизације магистралне пруге на Коридору 10, као и у модернизацију и реконструкцију пруге од Београда до Бара, додао је министар.
Мркоњић је навео да је српска железница у тешком стању и да морају да се обезбеде инвестиције за те пројекте и оценио да су Хрватска и Словенија далеко одмакле у модернизацији својих железница.
Конференцију организује компанија “Бизнис дијалог” под покровитељством Министарства за инфраструктуру Владе Србије и Заједнице европских железница и инфраструктурних компанија (ЦЕР).
На конференцији учествују генерални директор за железнички транспорт Европске комисије Франк Јост, министар саобраћа и поморства Црне Горе Андрија Ломпар, државни секретар Министарства мора, промета и инфраструктуре Хрватске Данијел Милета, као и представници других држава и компанија из региона.