Нови Сад, 25. јануар 2011. године – У Влади АП Војводине данас је потписан Уговор о извођењу радова на изградњи друмско-железничког Жежељевог моста преко Дунава у Новом Саду, вредан 45,3 милиона евра.
Уговор су, у присуству потпредседника Владе Србије за европске интеграције Божидара Ђелића, потписали шеф делегације Европске уније у Србији Венсан Дежер, председник Владе АП Војводине Бојан Пајтић, градоначелник Новог Сада Игор Павличић, генерални директор "Железница Србије" Милован Марковић и представник конзорцијума "АВЗИ" Хозе Алехандро Серано.
Ђелић је том приликом истакао да Жежељев мост има изузетан значај за Србију с обзиром на то да ће јој омогућити да у потпуности искористи паневропске саобраћајне коридоре.
Он је навео да је Србији заједно са Словенијом, Румунијом и Аустријом, према Дунавској стратегији, поверено да координира питање друмског, железничког и речног транспорта.
Према његовим речима, нови Жежељев мост биће дужи од старог за готово 100 метара и виши за 1,2 метра како би испод њега могли да пролазе и велики бродови.
То је, како је нагласио, од посебне важности јер се мост налази на раскрсници два европска путна правца -–друмско-железничког Коридора 10 и речног Коридора 7, везаног за Дунав.
Дежер је објаснио да ће радови на изградњи моста почети крајем лета ове године и најавио да ће кроз претприступне фондове (ИПА) бити издвојено још пет милиона евра за градњу прилазних путева и обнову пруге.
Нови мост ће имати по два колосека и друмске саобраћајнице ширине 7,7 метара и две пешачко-бициклистичке стазе.
Он ће бити изграђен од челичне конструкције са два лука и једним речним стубом, који ће бити ојачани средњи стуб некадашњег моста, пуштеног у саобраћај 1961. године, а срушеног током НАТО бомбардовања априла 1999. године.
Серано је навео да ће шпански градитељи металне лукове склопити на обали, а потом баржама поставити на предвиђено место, што знатно појефтињује градњу и чини поменуте фирме конкурентним.
Према динамици изградње мост би требало да буде саграђен у наредна 32 месеца, додао је он.
Изградњу Жежељевог моста суфинансирају Европска унија, АП Војводина и Град Нови Сад, док су "Железнице Србије" преузеле права и обавезе инвеститора изградње моста у име Србије.