Београд, 31. децембар 2010. године – Министар трговине и услуга у Влади Републике Србије Слободан Милосављевић изјавио је данас да ће од 1. јануара 2011. године почети примена Закона о трговини и Закона о заштити потрошача, што ће, између осталог, допринети повећању атрактивности Србије као инвестиционе дестинације.
Милосављевић је у изјави за агенцију Бета истакао да ће потрошачи у Србији од 1. јануара 2011. године бити заштићени исто, а у неким сегментима и боље него потрошачи у Европској унији.
Он је нагласио да су поменути закони у Извештају о напретку Србије на путу европских интеграција за 2010. годину добили најбоље оцене, а њихова примена представљаће искорак ка европским вредностима и стандардима у правима потрошача.
Министар је објаснио да Закон о заштити потрошача доноси много новина, а његов циљ је да сваком потрошачу омогући да једноставно и у сарадњи са надлежним институцијама заштити своја права и исправи неправду која се можда десила приликом куповине одређеног производа или услуге.
Према његовим речима, кључна новина у Закону о заштити потрошача је измештање терета доказивања са потрошача на трговце, произвођаче, туристичке агенције и финансијске институције.
Према новом закону, како је додао, гарантни рок за сваки производ је две године, а шест месеци је рок у коме се обавља замена производа.
Од јануара ће почети велика акција информисања, обавештавања и едукације потрошача о томе шта доноси нови закон и како најбрже и најквалитетније да потрошачи остваре своја права, најавио је Милосављевић, уз напомену да ће једним делом то бити рађено кроз саветодавне центре за заштиту права потрошача.
Он је подсетио на то да већ пола године постоји јединствен број телефона 0800-103-104 на који је могуће пријавити угроженост потрошачких права и добити прецизан, јасан и квалитетан савет како да се право оствари.