Београд, 10. новембар 2010. године – Директор Агенције за страна улагања и промоцију извоза (СИЕПА) Божидар Лаганин изјавио је данас да је СИЕПА ове године у иностранству организовала 12 сајмова, захваљујући којима су домаће компаније уговориле послове у вредности од 385 милиона евра.
 |
Небојша Бабић, Велимир Бабић, Божидар Лаганин и Дарко Бабић |
Лаганин је на конференцији за новинаре прецизирао да је у овој години на 10 привредних и два инвестициона сајма у иностранству учествовало 138 домаћих излагача и најавио да ће у 2011. години СИЕПА организовати 18 сајмова у иностранству, и то 16 привредних и два инвестициона.
Он је, такође, рекао да СИЕПА по седми пут организује доделу награда за најбољег извозника године, која ће се одржати 7. децембра, у свечаној сали Скупштине града Београда.
Према његовим речима, признања ће се додељивати у пет категорија – за најбољег извозника, за најбољи нови извозни производ, за освајање новог тржишта, за најбољег извозника у категорији малих и средњих предузећа, а од ове године први пут и за најбољег извозника у категорији друштвено одговорног пословања.
Директор СИЕПА је указао на то да је рок за доставу пријава на конкурс 1. децембар, а критеријуми за избор најбољих предузећа биће солвентност, ликвидност и профитабилност, вредност извоза у 2010. години, биланси у претходне три године, број нових радних места, квалитет производа, број тржишта на која предузеће извози и број нових тржишта у 2010. години.
СИЕПА ће најбољег у категорији друштвено одговорног пословања наградити тако што ће побољшати наступ те компаније на страним тржиштима, додао је он.
Директор Сектора за мала и средња предузећа Еуробанке ЕФГ Велимир Бабић најавио је да ће та банка са 15.000 евра наградити најбољег извозника у категорији малих и средњих предузећа.
Директор компаније ДХЛ Интернешнел Београд Дарко Бабић истакао је да ће та компанија доделити 10.000 евра у својим производима најбољој компанији у категорији освајања новог тржишта.
Директор фирме Оранж студио Небојша Бабић рекао је да ће добитнику награде за извозника године у категорији најбољи извозни производ та фирма осмислити маркетиншку кампању у вредности од 10.000 евра.