Усвојени Закон о заштити потрошача штити права и интересе купаца
Београд, 13. октобар 2010. године – Министарство трговине и услуга Владе Републике Србије саопштило је данас да је Скупштина Србије усвојила Закон о заштити потрошача који обезбеђује ефикасније остваривање и заштиту права и интереса потрошача.
У саопштењу се наводи да се новим законом уводе кључне европске директиве из области заштите права и интереса потрошача и успоставља правни оквир који омогућава заштиту потрошача у Србији по европским стандардима, будући да је у овај документ имплементирано 15 кључних европских директива из те области.
Усвојени закон уводи строже захтеве трговцима који ће морати да о производу који продају дају јасна обавештења потрошачу и пре закључења уговора, и да на јасан и правилан начин истакну цене.
Законска гаранција за продату робу и услуге биће две године, а у случају недостатка у првих шест месеци, потрошач не мора да доказује да није проузроковао тај недостатак за који се претпоставља да је постојао у тренутку куповине.
Такође, овим документом забрањује се продаја, служење и поклањање алкохолних пића и дуванских производа млађима од 18 година и изричу се прекршајне казне у случају неистицања цена и непоштеног пословања.
Биће основан и Национални савет за заштиту потрошача који ће чинити представници министарстава, удружења и савеза потрошача, привредних и професионалних комора и других учесника на тржишту, као и независни стручњаци из области заштите потрошача.
Закон о заштити потрошача ступиће на снагу осмог дана од објављивања у “Службеном гласнику”, а почеће да се примењује од 1. јануара 2011. године.
Нови закон замењује важећи Закон о заштити потрошача и Закон о одговорности произвођача за ствари са недостатком, који су донети 2005. године, додаје се у саопштењу.