Twitter | RSS - вести | мапа презентације | контакт  
ћирилица | latinica | english 
Влада Србије
Најавe и обавештења
Активности премијера
Активности потпредседника
Активности Владе
Саопштења Владе
Саопштења министарстава
Документи
Конференције за новинаре
Интервјуи
Косово и Метохија
Економија
Политика
Стоп корупцији
Култура и вера
Спорт
Линкови
Издвојене теме

Почетна страна > Вести > Влада Србије > Активности Владе > Уређивање образовног система захтева сарадњу свих партнера

Уређивање образовног система захтева сарадњу свих партнера

Нови Сад, 18. септембар 2010. године – Министар просвете у Влади Републике Србије Жарко Обрадовић изјавио је данас у Новом Саду да ресорно министарство настоји да уведе ред у образовни систем Србије, али да се проблеми не могу решити преко ноћи, јер тако нису ни настали.

Обрадовић, који је са сарадницима присуствовао седници Главног одбора Уније синдиката просветних радника Србије одржаној у просторијама Синдиката просветних радника Војводине, објаснио је да је реч о великом систему, који обухвата више од 920.000 ученика и велики број школа.

У том систему имамо различите врсте проблема, од квалитета наставе до броја ђака по одељењима, указао је министар.

Он је подсетио на то да је са Међународним монетарним фондом (ММФ) постигнут договор о трошковима у јавном сектору, укључујући и образовне установе и плате запослених у њима.

Према његовој оцени, оно што је најважније јесте то да ће од 2011. године плате запослених у просвети постепено расти, с тим да ће корекције у наредној години бити обављене у три наврата - у јануару, априлу и мају, док ће 2012. године то бити учињено два пута.

Лични дохоци ће расти у складу са реалном стопом инфлације, плус половина процента раста бруто-друштвеног производа, објаснио је Обрадовић.

Такође, он је навео да је Министарство просвете дало прецизне одговоре на сва питања која је поставила Унија синдиката просветних радника Србије, али и указао на то да у процесу одлучивања о образовном систему учествују и друге институције.

Унија је поставила осам питања на које је ресорно министарство дало врло конкретне одговоре, додао је министар и објаснио да ти одговори не могу да буду прецизнији, јер постоје и теме које су у надлежности Националног просветног савета, Савета за високо образовање и других тела.

Министарство просвете није једино које доноси одлуке везане за систем образовања, али има највећи део одговорности и обавезу да читаву проблематику мора да сагледа са широког аспекта, закључио је Обрадовић.


Најновије вести

Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs