Београд, 10. август 2010. године – Начелник Сектора за ванредне ситуације и помоћник министра унутрашњих послова Предраг Марић рекао је данас да је обједињавањем ресурса министарстава унутрашњих послова, одбране и животне средине створен Сектор за ванредне ситуације са приближно 4.000 запослених, чиме је након 55 година почело формирање јединственог система заштите грађана у ванредним ситуацијама.
Марић је у изјави за агенцију Бета истакао да је урађена детаљна анализа рада локалних самоуправа у случајевима ванредних ситуација и подсетио на то да су локалне власти обавештене о томе да треба да заврше комуналне послове до почетка јесени како би се избегла штета од поплава.
Он је навео да се систем не може побољшати само казнама и да је најважније деловати превентивно.
Такође, Марић је најавио да ће средином октобра Сектор за ванредне ситуације са више локација бити премештен у нову зграду на Новом Београду, недалеко од зграде Управе царина.
Према његовим речима, Законом о ванредним ситуацијама, који је ступио на снагу 1. јула, овај сектор је подељен на четири управе – превентивна заштита, ватрогасно-спасилачке јединице, цивилна заштита и управа за управљање ризицима, док ће пета јединица бити Национални тренинг центар за ванредне ситуације.
Очекујемо много ефикаснији одговор и боље реаговање у ванредним ситуацијама. Законом је промовисана чврста спрега између овог сектора и локалне самоуправе и то нису супарнички него односи партнера на истом послу, напоменуо је Марић.
Као добар пример он је навео недавну заштиту од поплаве у Баричу код Обреновца, када се показало да је могуће много брже реаговати.
Било је угрожено више од стотину домаћинстава и Сектор за ванредне ситуације и Управа за ванредне ситуације Београда реаговали су веома брзо, као и локална самоуправа. У истом тренутку на месту догађаја били су председник општине, медицинске екипе и припадници сектора и то је оно што желимо да имамо на територији целе Србије, рекао је Марић.
Надлежни се, како је нагласио, морају појавити на месту када искрсну проблеми и морају да буду са грађанима.
Према новом закону, сви председници општина постају команданти штабова за ванредне ситуације, та улога их ставља у жижу одговорности и они добијају и капацитете којима могу да располажу, па ће бити свесни и политичке одговорности коју успешно или неуспешно обављање тог посла носи. Сигуран сам да ће то дати резултате, саопштио је Марић.
Начелник Сектора за ванредне ситуације је истакао да су за капиталне пројекте великих водотокова, за које су задужени “Србијаводе”, “Воде Војводине” и “Београдводе”, потребне и велике инвестиције и изразио наду да ће Европска инвестициона банка одобрити кредит од 120 милиона евра, колико је потребно да се ти проблеми реше на системски начин.
Сектор за ванредне ситуације је уз подршку кабинета потпредседника Владе Божидара Ђелића преузео улогу координатора за прикупљање пројектне документације са санирање водотокова великих река, навео је Марић.
Он је изразио очекивање да ће током последња три месеца ове године почети радови на увођењу броја 112, прво у Београду.
Захваљујући обједињавању служби у оквиру овог сектора објединили смо и систем информисања, указао је Марић и објаснио да се оно што је раније било подељено на центре за осматрање и обавештавање и оперативне центре ватрогасно-спасилачких јединица сада уређује у један систем и то је основа на којој ће се формирати систем 112.
То неће значити аутоматско, него постепено укидање бројева 92, 93 и 94, али онда Србија добија бржи систем реаговања и помоћи не само својим грађанима него и странцима који бораве у нашој земљи, навео је Марић.