Twitter | RSS - вести | мапа презентације | контакт  
ћирилица | latinica | english 
Влада Србије
Најавe и обавештења
Активности премијера
Активности потпредседника
Активности Владе
Саопштења Владе
Саопштења министарстава
Документи
Конференције за новинаре
Интервјуи
Косово и Метохија
Економија
Политика
Стоп корупцији
Култура и вера
Спорт
Линкови
Издвојене теме

Почетна страна > Вести > Влада Србије > Интервјуи > Што пре започети приватизацију јавних предузећа

Што пре започети приватизацију јавних предузећа

Београд, 18. октобар 2004. године - Министар за економске односе са иностранством и министар координатор за привреду у Влади Републике Србије Предраг Бубало изјавио је за данашње издање дневног листа „Блиц“ да је у току рад на изменама Закона о хартијама од вредности, који је преузет са савезног нивоа и који, недоречен и неприлагођен садашњим условима, омогућава паралелни процес приватизације предузећа „Књаз Милош“. Званични сајт Владе Републике Србије преноси делове овог разговора.

Предраг Бубало
- Недостаци постојећих законских решења:

- Управо због тих законских мањкавости својевремено сам писао Министарству финансија предлажући да се одложи процес јавног преузимања акција „Књаза“ пред Комисијом за хартије од вредности, али то није прихваћено. Тада смо и ми као држава одлучили да понудимо већински пакет и то у складу са законом.

- Може ли држава у случају „Књаза“ да постигне цену од 20.000 динара по акцији:

- Овде су ишли неки паралелни процеси продаје за које мислим да комисија није требало да их одобри. У овом случају држава је одлучила да покуша да прода свој део скупље и да се избори за инвестиције и социјални програм. Држава, тачније Агенција за приватизацију, поступила је потпуно у складу са законом и убудуће ће тај модел продаје државног удела уз позив малим акционарима да нам се придруже бити чешће коришћен. Али процес продаје акција „Књаза“ је у току, и ништа више о томе не могу да кажем.

- Судбина губиташа „Заставе“ и РТБ "Бор":

- Не знам шта ће бити, не знам ни ко ће бити купац, ни да ли ће га бити, али знам да треба да им створимо шансу да нађу купца. То значи да треба да им релаксирамо дугове, јер са тим дуговима нико их неће купити. Део страних дугова смо успели да отпишемо, у наредних десетак дана решићемо и интерне домаће дугове и тиме ћемо им створити шансу. Остало је на њима.

- Хоће ли РТБ „Бор“ добити обећаних 30 милиона евра:

- Још радимо на томе, али то је комерцијални кредит, то не даје држава. Тешко је наћи некога ко ће га дати, али радимо на томе. То би требало да је ствар менаџмента, али и ја као министар помажем у томе.

- Почетак приватизације јавних предузећа:

- Залажем се за то да тај процес почне што пре. Он ће сигурно почети већ у 2005. години, и то одвајањем основних од споредних делатности.

- Да ли је забрана увоза половних аутомобила старијих од три године најбољи начин борбе са дефицитом:

- Ми имамо озбиљан проблем са спољнотрговинским дефицитом. Не могу рећи да је ово најбоље решење, али је свакако најбезболније. Увоз нам је у односу на прошлу годину порастао у првих девет месеци 32 одсто, а увоз половних возила чак 50 одсто. То значи да смо морали да предузмемо мере код онога што има највећи раст. Најбезболније је и за већину грађана, јер да смо ишли на девалвацију динара, то би изазвало инфлацију и то би био велики проблем за целу нацију. Могли смо да идемо на неке линеарне забране за све робе, али би то погодило све грађане, а такве мере не одобрава ни ЕУ. Да смо увели нове таксе и више царине, и то би изазвало инфлацију и било би погубно.

- Шта Влада чини на подстицању извоза:

- Већ смо учинили доста. Потписали смо споразум са седам суседних држава о слободној трговини. То је највише што држава може да уради за своје привреднике. Остало је на самим фирмама и привредницима. Имамо одређене стимулансе за извознике, радимо на отпису иностраних дугова, где већ имамо успеха код „Заставе“ и РТБ „Бор“. Али Влада не може да извози. То није наш посао.

- Може ли Влада да створи услове за лансирање домаћих брендова на инострана тржишта:

- То треба да раде фирме, а не Влада. Ми, нажалост, немамо пуно брендова, али то је ствар сваке фирме. Ни „Кока-коли“ није Америка створила бренд, већ је то урадила сама фирма јурећи профит.


Најновије вести

Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs