Београд, 11. фебруар 2010. године – Министар за инфраструктуру у Влади Републике Србије Милутин Мркоњић изјавио је да је Коридор 10 пројекат који највише може допринети да се убрза излазак Србије из економске кризе.
|
|
|
Фото: Танјугархивски снимак |
Мркоњић је у разговору за магазин "Економист" навео да ће друга трака северног дела Коридора 10, од Новог Сада до Хоргоша и крак до Келебије, укупне дужине 110 километара, бити финансирана из буџета, и додао да ће на тим пословима, вредним приближно 110 милиона евра, бити ангажоване домаће фирме.
Све то мора бити готово до 1. маја 2011. године, истакао је министар и додао да ће заједно са запосленима у каменолому, НИС-у и другим фирмама на том послу бити ангажовано приближно 40.000 радника из Србије, док ће четири пута више бити запослено на градњи других објеката поред аутопута.
Он је истакао да ће до маја ове године почети градња још две деонице на југу, обилазнице око Београда и дела аутопута код Пирота, а укупна вредност тих радова је 400 милиона евра.
Према његовим речима, за део аутопута кроз Грделичку клисуру у дужини од 10 километара, чија се вредност процењује на приближно 38 милиона евра, тендер ће бити расписан ових дана, а ускоро ће почети и радови.
Кад је реч о месту Луке Бар у Стратегији развоја саобраћаја Србије, Мркоњић је истакао да је интерес Србије кад је реч о барској луци политички, али и економски.
Лука Бар, пруга Београд–Бар и Лука Београд су пакет, ништа од тога није пројектовано само за себе, истакао је министар и навео податак да се у барској луци претовари највише милион до 1,5 милиона тона робе, иако је пројектована за претовар седам милиона тона годишње, а половину тога користе предузећа из Србије.
Мркоњић је указао на то да држава Србија нема средства за учешће на тендеру за приватизацију барске луке, али да мора да води рачуна о развојним пројектима земље, и додао да је на привредницима да се организују за тај посао.