|
Јасна Матић и Бранко Радујко |
Матић је на конференцији на новинаре, одржаној поводом Дана безбедности деце на интернету, подсетила на то да је ова кампања прошле године почела уз подршку компаније "Телеком Србија", и додала да су јој се ове године придружили и мобилни оператери "Теленор" и "Вип мобајл".
Она је навела да ће у оквиру ове акције од 1. марта кренути организоване едукације за професоре, психологе и педагоге и савете родитеља у школама у Србији, а у плану је и општа информативна кампања путем медија.
Деца о интернету знају много више од својих родитеља и наставника и због тога је неопходно да се они обуче и сазнају шта се све може наћи на интернету и шта је то што деца треба, односно не треба никад да ураде да би се заштитила, истакла је Матић.
Према њеним речима, важно је и да се са децом разговара о опасностима које им прете на интернету и упозорити их да личне информације никада не стављају на располагање непознатима.
Матић је навела податак да у Србији више од 30 одсто грађана користи интернет, и додала да ће уз подршку мобилних оператора кампања обухватити и слање порука корисницима мобилних телефона.
Она је истакла да ће кампања обухватити и слање информативних летака уз телефонске рачуне са порукама које се формулишу посебно за децу, посебно за родитеље, да би биле пријемчиве за обе групе.
Генерални директор "Телекома" Србија Бранко Радујко подсетио је на то да је прошле године покренута акција увођења бесплатног интернета у школе широм Србије, и нагласио да је управо зато важно имати свест о значају надзора над приступом деце разним садржајима.
Радујко је указао на то да је та компанија иницирала набавку нове технологије за своје АДСЛ кориснике која ће омогућити родитељима да заштите децу од приступа неадекватним садржајима.
Према његовим речима, родитељи ће имати могућност да дефинишу веб-адресе или кључне речи које могу да блокирају приступ веб-странама на којима се детектује нека од тих речи.
Дан безбедности деце на интернету установљен је 2004. године на иницијативу Европске уније, која промовише безбедну употребу интернета и мобилних телефона код деце и младих.
Од тада се сваког фебруара кроз серију активности у целом свету указује на значај заштите деце на интернету, а овогодишњи слоган глобалне кампање је "Размисли пре него што поставиш''.