Twitter | RSS - вести | мапа презентације | контакт  
ћирилица | latinica | english 
Влада Србије
Најавe и обавештења
Активности премијера
Активности потпредседника
Активности Владе
Саопштења Владе
Саопштења министарстава
Документи
Конференције за новинаре
Интервјуи
Косово и Метохија
Економија
Политика
Стоп корупцији
Култура и вера
Спорт
Линкови
Издвојене теме

Почетна страна > Вести > Влада Србије > Конференције за новинаре > Изградња Коридора 10 приоритет у 2010. години

Изградња Коридора 10 приоритет у 2010. години

Београд, 25. децембар 2009. године – Министар за инфраструктуру у Влади Републике Србије Милутин Мркоњић изјавио је данас да ће наредне године приоритет тог министарства бити наставак изградње Коридора 10 како би тај путни правац могао да буде завршен до 1. маја 2012. године.

Фото: Танјуг

Мркоњић је на конференцији за новинаре, одржаној поводом представљања резултата и планова тог министарства, прецизирао да је за путни Коридор 10 обезбеђено 388 милиона долара од Светске банке, 600 милиона евра од Европске инвестиционе банке, 150 милиона евра од Европске банке за обнову и развој и 100 милиона евра из Хеленик плана.

Министар је истакао да је за завршетак радова на железничком Коридору 10 потребно 1,1 милијарда евра.

Такође, Мркоњић је додао да су обезбеђене гаранције из буџета за 850 милиона евра кредита, при чему ће ће све у вези са руским кредитом бити дефинисано до краја јануара следеће године.

Он је најавио да ће наредне године бити извођени радови на реконструкцији пруге од Суботице до Ниша како би она имала два колосека и могла да прими возове који иду брзином до 160 километара на час.

Према његовим речима, на прузи од Ниша до Димитровграда биће извршена електрификација с обзиром на то да је то једина деоница на Коридору 10 кроз Европу која није електрифицирана.
Мркоњић је истакао да би изградња железничке станице Прокоп у Београду могла постати највећа развојна шанса главног града и Србије, и прецизирао да је у Прокоп до сада уложено између 40 и 50 милиона евра.

Он је подсетио на то да је Србија тражила да се од приближно милијарду долара руског кредита око 200 милиона долара издвоји за изградњу београдског железничког чвора.

Измештање свих железничких капацитета са локације садашње Главне железничке станице Београд, како је објаснио, довело би до ослобађања земљишта у Савском амфитеатру на локацији садашње станице и његове комерцијализације.

Мркоњић је као успех Министарства за инфраструктуру издвојио и усвајање новог Закона о безбедности саобраћаја, који има за циљ да се смањи број жртава на путевима у Србији.

Помоћник министра за инфраструктуру Дејан Ласица указао је на то да ће у 2010. години бити обезбеђене буџетске гаранције за три приоритетна пројекта за изградњу двоколосечне пруге.

Ласица је истакао да је предвиђена изградња другог колосека између Старе Пазове и Новог Сада, за шта је обезбеђено више од 150 милиона евра и за електрификацију деонице Ниш–Димитровград за шта је обезбеђено приближно 120 милиона евра, а почетак радова се очекује у првом или другом кварталу наредне године.

Према његовим речима, трећи приоритет је београдски железнички чвор који је "уско грло" на железничком Коридору 10, за шта је обезбеђена буџетска гаранција од 600 милиона евра на име преговора са Русијом.

Он је објаснио да се у оквиру њега налазе четири потпројекта – завршетак станице Прокоп, изградња другог колосека за Панчево, техничко-путничке станице у Земуну и терминала у Макишу.

Државни секретар Министарства за инфраструктуру Славољуб Вукићевић најавио је да ће из буџета за “Железнице Србије” у 2010. години бити издвојене субвенције у износу од 12,4 милијарди динара.

Он је прецизирао да је та пројекција направљена за број запослених од 19.500, а сада има 20.600 радника, уз напомену да се мора смањити број запослених како би “Железнице Србије” могле да буду трансформисане из јавног предузећа у акционарско друштво.


Аудио/видео прес
Тонски и видео записи са конференција за новинаре чланова Владе Републике Србије

Најновије вести

Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs