Београд, 29. јул 2009. године – Министар за инфраструктуру у Влади Републике Србије Милутин Мркоњић изјавио је данас да је то министарство припремило пројекат о безбедности саобраћаја који укључује предлог мера које би требало да редукују или потпуно уклоне "црне тачке" и смање број погинулих и повређених на путевима Србије.
Мркоњић је на конференцији за новинаре навео податак да на путевима у Србији постоји приближно
250 "црних тачака" које су у програму санације, при чему ове године њихов број мора бити смањен за најмање сто.
Он је указао на то да је наша земља претрпела штету у износу од приближно милијарду долара која је последица саобраћајних несрећа које су се догодиле у првих шест месеци ове године, док је процена да ће до краја године та штета достићи 1,7 милијарди долара.
Министар је прецизирао да се прошле године догодило 67.708 незгода, у којима је погинуло 897, а повређено 22.275 људи, док су за шест месеци ове године погинуле 453 особе.
Такође, Мркоњић је рекао да су најчешћи узроци саобраћајних несрећа непоштовање прописа и небезбедно понашање возача и пешака и навео да би медији требало да одиграју значајну улогу у промоцији безбедности саобраћаја.
Он је оценио да за повећање безбедности саобраћаја нису потребна велика улагања и указао на то да би улагањем од 50 милиона евра годишње у путеве у Србији у наредних 20 година били сачувани животи и здравље 5.552 особе, а наша земља би тиме уштедела 400 милиона евра.
Потребно је улагати у безбедан дизајн путева и раскрсница и у опрему, истакао је министар и навео да је реч о проширењу банкина за више од једног метра, изградњи прелаза са сигнализацијом, као и трака за претицање, побољшању коловозног застора и формирању раскрсница са кружним током саобраћаја.
Мркоњић је указао на то да је на основу међународне анализе, прављене на 3.000 километара наших путева, оцењено да је безбедност на највишем нивоу на свега један одсто путева у Србији, врло добра је безбедност на 36 одсто путева, добра и мање добра на по 30 процената, док је небезбедно три одсто снимљених путева.
Овакав резултат је на нивоу просека земаља Европе, што нас не треба да задовољи, истакао је министар и навео да је протеклих година у нашој земљи издвајано 300 милиона евра годишње за одржавање путева, што је изузетно мало.
Према проценама ЕУ, Србија мора да издвоји 1,5 милијарди евра годишње за одржавање регионалних и магистралних путева, рекао је Мркоњић и додао да ће наша земља ове године настојати да издвоји бар 450 милиона евра, а убудуће, уз међународне кредите, до 600 милиона евра, што би било оптимално.