Београд, 18. јул 2009. године - Министар просвете у Влади Републике Србије Жарко Обрадовић изјавио је данас да је суштина усвајања два закона из области образовања о којима парламент данас расправља унапређење квалитета система образовања и васпитања у Србији.
Обрадовић је, образлажући посланицима предлоге закона о основама система образовања и васпитања и о уџбеницима и другим наставним средствима, објаснио да је међу циљевима и повећање ефикасности у тој области, као и унапређење стања на пољу издавања уџбеника.
Он је истакао да је суштина њиховог доношења и осигурање потпуног обухвата деце у Србији, спречавање дискриминације, спречавање насиља у школама, као и унапређење система квалитета у издавању уџбеника.
Министар је нагласио да је доношење ових закона неопходно и у циљу усклађивања са Уставом Србије, са стандардима ЕУ, али и због потребе да се предложе нова, боља решења, јер досадашња која су регулисала те области нису дала добре резултате.
Желели смо да отворимо проблеме који су претходних година идентификовани у пракси у оквиру примене претходног закона, и то у раду просветне инспекције, овлашћења савета родитеља и ученичких парламената и одговорности родитеља, прецизирао је Обрадовић говорећи о Предлогу закона о основама система образовања и васпитања.
Према његовим речима, у овом тренутку у Србији постоји приближно милион недовољно образованих и 350.000 неписмених људи, а према критеријумима ЕУ од 40 до 50 одсто деце било би оцењено као функционално неписмено.
Он је објаснио да то за последицу има недовољну искоришћеност људских капацитета, њихово слабо запошљавање и већа издавања државе за унапређење социјалног статуса.
Нисмо задовољни квалитетом образовања претходних година, он опада и мањи је број квалитетно образоване деце, истакао је министар и додао да је један од основних циљева предложеног закона побољшање функционалне писмености.
Он је рекао да се предложеним законом уводе стандарди у повећању квалитета образовања по разредима, циклусима, предметима, за наставнике и васпитаче, директоре, као и по питању квалитета рада установа, забране дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања.
Говорећи о Предлогу закона о уџбеницима и другим наставним средствима, Обрадовић је указао на то да се по први пут на свеобухватан начин регулишу питања припреме издавања уџбеника и сви елементи који су везани за то.
Министар је истакао да се предложеним законским актом изједначавају јавни и приватни издавачи и на целовит начин регулише издавање уџбеника и других наставних средстава.
Он је додао да ће усвајањем тог закона бити створена позитивна тржишна конкуренција и побољшан квалитет уџбеника.
Према његовим речима, предмет закона је припремање, одобравање, издавање и употреба уџбеника, као и праћење ефеката њихове употребе у васпитном раду, при чему је регулисана и употреба језика и писма у њима.