Twitter | RSS - вести | мапа презентације | контакт  
ћирилица | latinica | english 
Влада Србије
Најавe и обавештења
Активности премијера
Активности потпредседника
Активности Владе
Саопштења Владе
Саопштења министарстава
Документи
Конференције за новинаре
Интервјуи
Косово и Метохија
Економија
Политика
Стоп корупцији
Култура и вера
Спорт
Линкови
Издвојене теме

Почетна страна > Вести > Влада Србије > Интервјуи > Пререгистрација политичких странака у Србији почиње 23. јула

Пререгистрација политичких странака у Србији почиње 23. јула

Београд, 1. јул 2009. године – Министар за државну управу и локалну самоуправу у Влади Републике Србије Милан Марковић најавио је у интервјуу за данашње издање дневног листа "Вечерње новости" да ће од 23. јула почети пререгистрација политичких странака у Србији.

Званични сајт Владе преноси делове овог разговора.

Рок за пререгистрацију политичких странака:

- Рок за пререгистрацију је шест месеци. Након истека тог рока - 23. јануара 2010. године знаћемо ко су политички субјекти у Србији иза којих стоје грађани, а које партије постоје само на папиру.

Главни услов за наставак деловања политичких странака:

- За пререгистрацију је потребно 10.000 оверених потписа. Уштедећемо милионе динара зато што регистроване странке више неће имати обавезу скупљања потписа за учешће на локалним, покрајинским или републичким изборима.

Колико ће странака опстати?

- Сигурно десет пута мање него сада.

Јединствени бирачки списак:

- Један од циљева Министарства јесте да Србија након више од 18 година од увођења вишестраначког система добије јединствени бирачки списак. Он ће онемогућити аномалије попут тога да неко гласа на два бирачка места, да гласају мртви или да неко буде избрисан са бирачког списка. Важно је и то што ће грађани моћи да гласају у местима боравишта, а не само где су уписани у бирачки списак, тако да студенти више неће морати да путују у места пребивалишта да би гласали.

Сумње у регуларност избора:

- Избори ни до сада нису били нерегуларни, али више неће бити основа да било која странка износи сумње.

Да ли ће се на следећим изборима гласати по јединственом бирачком списку?

- Има наде, али зависи од пара. У сваком случају, тај закон је део наставка рефоме политичког система.

Шта подразумева та реформа?

- Промену сета изборних и пратећих закона. Промењен је Закон о политичким организацијама. Нови закон о избору одборника је у Владиној процедури. Новина је да тај закон не предвиђа бланко оставке, али предвиђа другачији начин избора одборника. Грађани ће гласати за име и презиме и тај одборник ће полагати рачуне грађанима, а не странци која га је поставила. Закон о државној изборној комисији је завршен и за 15 дана наћи ће се пред Владом. Нови закон о избору народних посланика припремићемо на јесен, као и измене Закона о избору председника Републике. И на крају, уследиће промене Закона о финансирању политичких странака.

Реформа државне администрације:

- На предлог Владе, министар економије и регионалног развоја и потпредседник Владе Млађан Динкић, министар за НИП Верица Калановић и ја формирали смо радну групу у чијем саставу ће бити представници наша три министарства, а на њеном челу генерални секретар Владе Тамара Стојчевић. Задатак те групе биће да припреми промене Закона о државним службеницима, који ће свакако бити ригидан, а створиће инструменте за утврђивање личне одговорности и смањење броја запослених у државној администрацији. Тај закон биће у скупштинској процедури на јесен, али сама реализација је планирана почетком 2010. године.

Да ли ће бити могуће смањење администарције у 2009. години?

- Проблем је што у овом моменту нема пара за отпремнине.

Да ли ће чиновници бити оцењивани?

- Суштина није у оцењивању, нити је то кључ, јер то већ постоји, али је јасно да ће се још више искристалисати систем одговорности и хијерархије.

Колико људи ће отићи из администрације?

- То је тешко проценити, али вишак запослених је сигурно приближно 10 одсто. Треба имати у виду да је државна администрација од 2003. године до данас порасла за свега 4,46 одсто.

О регионализацији Србије и промени Устава:

- Осим регионализације, надам се уставним променама у много праваца. Верујем да ће се тим променама укинути право странака да располажу мандатом народног посланика. Посланик мора да одговара грађанима, а не политичкој странци. Уставна одредба да посланик свој мандат може да стави на располагање странци у пракси се претворила у то да грађани само гласају, а странке бирају. Тако се десило да из Земуна имамо 11 посланика, а постоји много градова из којих немамо ниједног. Не постоји начело непосредности, између грађана и народних посланика постоји посредник у виду политичке странке. То не сме да буде улога странке. Партија би требало само да предложи кандидате, а грађани да изаберу ко ће од тих кандидата да буде посланик.

Комунална полиција:

- Комунална полиција ће битно променити изглед наших градова. То је јак инструмент у оснаживању локалне самоуправе, а грађани ће имати много мање главобоље од буке у кафићима, непрописно паркираних аутомобила, нереда у парковима, комуналних проблема... Надам се да ће 24 града прве комуналне полицајце добити на пролеће. На сваких пет хиљада грађана биће постављен по један полицајац. Носиће униформу, пендрек, лисице и имаће значајна полицијска овлашћења.

Резултати рада Министарства за државну управу:

- Планове које смо поставили углавном смо остварили. Мој циљ је да до краја мандата завршимо реформу политичког система. Хоћемо да успоставимо систем који уистину представља суштину демократског уређења, а то је непосредан избор и одговорност изабраних лица, уз смањену улогу политичких партија.


Најновије вести

Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs