Београд, 10. март 2009. године – Министар финансија у Влади Републике Србије Диана Драгутиновић изјавила је данас да је циљ Предлога закона о изменама и допунама Закона о пореском поступку и пореској администрацији да повећа сигурност пореских обвезника и капацитет Пореске управе.
Драгутиновић је, образлажући тај закон пред посланицима Скупштине Србије, указала на то да је промена пореске администрације и управе неопходна како би могла да обављала свој основни задатак, а то је контрола и наплата јавних прихода у циљу обезбеђивања стабилних јавних финансија.
Према њеним речима, предложени сет решења треба да од пореске администрације, односно управе, направи нешто што је сервис бизниса, управу која је оријентисана ка клијентима, а за то је било потребно повећати сигурност пореских обвезника и капацитет Пореске управе.
Драгутиновић је објаснила да су примена и функционисање шалтерског система приликом доделе пореског идентификационог броја и јачање капацитета пореске администрације најважније промене у односу на постојећи закон, и истакла да ће за отварање предузећа бити довољан један дан, а не шест као сада.
Она је указала на то да ће сви послови у вези са отварањем фирме бити обављани на једном шалтеру, у једном дану, у Агенцији за привредне регистре.
Драгутиновић је изразила очекивање да ће предложена решења повећати и ефикасност редовне наплате и сигурност пореских обвезника и да ће обезбедити јачање пореске администрације у техничком смислу.
Она је напоменула да се изменама и допунама Закона о пореском поступку и пореској администрацији прописује и право пореског обвезника на прекњижавање, односно на један вид повраћаја пореза.
Драгутиновић је прецизирала да је изменама и допунама овог закона предвиђено да право на прекњижавање и право на повраћај пореза имају истоветан рок застарелости како порески обвезници не би злоупотребљавали различите рокове застарелости.
Она је објаснила да је продаја покретних ствари регулисана тако да на усменом јавном надметању, на којем се продају покретне ствари чија је појединачна вредност већа од 200.000 динара, могу учествовати само особе које положе депозит у висини од 10 одсто процењене вредности покретне ствари.
Према њеним речима, у случају да купац у року од осам дана од достављања записника о продаји покретне ствари не уплати износ за који му је покретна ствар продата, продаја се оглашава неважећом, а купац губи право на повраћај положеног депозита и не може бити понуђач у даљем поступку продаје те ствари.
Циљ измене тог члана јесте да се поступак принудне наплате учини ефикаснијим, при чему се изменама закона у целини у порески поступак уводи апсолутни рок застарелости од 10 година, а прецизиране су и прекршајне санкције.