Београд, 9. март 2009. године – Министар за инфраструктуру у Влади Републике Србије Милутин Мркоњић и министар саобраћаја, поморства и телекомуникација Црне Горе Андрија Ломпар потписали су данас Споразум о граничној контроли у железничком саобраћају.
 |
Андрија Ломпар и Милутин Мркоњић на данашњој конференцији за новинаре |
Споразумом је предвиђено да све пограничне формалности и прегледи буду обављани без заустављања возова, при чему ће Црна Гора за возила из Србије укинути еколошке таксе.
Такође, полиције Србије и Црне Горе имаће право да улазе у територију друге државе и да у току вожње возом контролишу путне исправе, што ће у значајној мери убрзати проток робе и путника.
Мркоњић на конференцији за новинаре, одржаној у Влади Србије након потписивања тог документа, истакао да ће, поред Коридора 10, приоритет Србије у наредне четири године бити и аутопут од Београда до Бара.
Он је најавио да ће Влада Србије у наредне четири године за изградњу деонице од Београда до Чачка, односно до Пожеге, издвојити 600 милиона евра, и додао да ће се већ ове године настојати да се започне изградња дела аутопута од Београда до Љига, која ће бити реализована концесијом или самосталним улагањем.
Министар је саопштио да се ради на припреми комплетне техничке документације и припремним радњама око експропријације, и најавио да ће предузећа из Србије учествовати у приватизацији Луке Бар у Црној Гори.
Према његовим речима, привреда Србије има велики интерес да уђе у приватизацију те луке и дела транспортних радњи на територији Црне Горе у области железничког саобраћаја, односно Железница Црне Горе.
Он је такође рекао да је данас парафиран споразум о граничној контроли у друмском саобраћају и да би тај документ требало ускоро да буде потписан, и истакао да граница између Србије и Црне Горе неће представљати препреку за обављање саобраћаја.
Ломпар је указао на то да данас потписани споразум представља наставак добре сарадње Србије и Црне Горе у убрзању транспорта на граничним прелазима.
Он је објаснио да су тим документом српски и црногорски цариници добили могућност да улазе у возове у пограничној територији, од Пријепоља у Србији до Бијелог Поља у Црној Гори.
Ломпар је подсетио на то да је, према важећој правној регулативи и у Србији и у Црној Гори, немогуће да црногорски цариници раде у Србији и српски у Црној Гори, и додао да је то успоравало саобраћај и повећавало трошкове теретног саобраћаја.
Према његовим речима, у усаглашавању споразума учествовали су и други органи, као што су полиција и царина.
Он је истакао да су путници из Србије добродошли у Црну Гору, и потврдио да ће та земља укинути еколошке таксе које су се до сада плаћале на улазу у Црну Гору за аутобусе, камионе и аутомобиле из Србије.
Еколошке таксе највероватније ће бити укинуте пре следеће туристичке сезоне, додао је Ломпар и поновио да Црна Гора настоји да што више поједностави долазак туриста у ту земљу.
Потписивању Споразума о граничној контроли у железничком саобраћају присуствовали су и помоћник министра за железнички саобраћај у Влади Србије Дејан Ласица и помоћник министра за жељезнички и поморски саобраћај и европске интеграције Црне Горе Срђан Вукчевић.