Београд, 20. фебруар 2009. године – Министар здравља у Влади Републике Србије Томица Милосављевић изјавио је данас да је циљ Стратегије за стално унапређење квалитета здравствене заштите и безбедности пацијената достизање највишег нивоа квалитета рада у овој области у Србији.
 |
 |
 |
Снежана Симић и Томица Милосављевић |
Милосављевић је на конференцији за новинаре указао на то да би примена тог документа требало да смањи неуједначен квалитет здравствених услуга, време чекања на медицинске процедуре и интервенције, незадовољство корисника пруженим здравственим услугама, али и број запослених у здравственом систему.
Он је рекао да Стратегија, коју је Влада усвојила прошле недеље, подразумева јасан план који установе у здравственом систему широм Србије обавезује на то да раде на сталном побољшању квалитета, чиме би требало да буде појачана и безбедност пацијената.
Представник Националне комисије за стално унапређење квалитета здравствене заштите Снежана Симић навела је да се примећују помаци у раду здравствених установа и да су пацијенти задовољнији, што је показала анкета која је обухватила приближно 100.000 пацијената.
Она је прецизирала да грађани, међутим, сматрају да је потребно да комуникација између пацијената и здравствених радника буде много боља, као и да не добијају довољно информација о свом здрављу и да не могу довољно да утичу на план терапије.
Према њеним речима, анкета, која је обухватила приближно 66 хиљада здравствених радника, показала је да су они задовољнији условима рада, али да су замерке углавном упућивали на висину зараде.
Симић је напоменула да постоје разлике између региона, тако да су корисници здравствених услуга мање задовољни у источној Србији и деловима централне Србије.
Државни секретар Министарства здравља Невена Карановић подсетила је на то да је у октобру прошле године основана Агенција за акредитацију која се бави постављањем стандарда, контролише рад здравствених установа и издаје сертификат о квалитету.