Twitter | RSS - вести | мапа презентације | контакт  
ћирилица | latinica | english 
Влада Србије
Најавe и обавештења
Активности премијера
Активности потпредседника
Активности Владе
Саопштења Владе
Саопштења министарстава
Документи
Конференције за новинаре
Интервјуи
Косово и Метохија
Економија
Политика
Стоп корупцији
Култура и вера
Спорт
Линкови
Издвојене теме

Почетна страна > Вести > Влада Србије > Активности Владе > Добра комуникација здравственог радника и пацијента темељ здравствене заштите

Добра комуникација здравственог радника и пацијента темељ здравствене заштите

Београд, 23. јануар 2009. године – Посебни саветник министра здравља за послове заштите права пацијената Маја Иветић изјавила је данас да је број критика и сугестија пацијената повећан и оценила да је то добро јер указује на то да су повећани и њихови захтеви и очекивања.

Иветић је на Националном семинару за заступнике права пацијената "Снага пацијентима", који је одржан на Универзитету Мегатренд, навела да је добро то што се грађани обраћају Министарству и здравственим установама јер то показује да све боље познају своја права.

Она је подсетила на то да је од 2002. године, када је донет Закон о здравственој заштити који дефинише права пацијената и механизме те заштите, ресорно министарство активно укључено у заштиту права пацијената, као и да је покренут програм "Омбудсмана у здравству", тако да од 2005. године омбудсман постоји у свакој здравственој установи.

Према њеним речима, на добар пријем наишле су и кампање "Имате право" и "Здравље се осмехом преноси", које су грађане упознале са правима пацијената и после којих је повећан број њихових позива, због чега ће кампање бити настављене и у наредном периоду.

Иветић је указала на то да болестан човек има проблем, и то највећи – здравствени, и додала да је недопустиво да му се намећу други проблеми, као што су, на пример, финансијски.

Она је навела да су добра комуникација и одговарајући однос поштовања и разумевања значајни за брже и адекватно лечење, и нагласила да је посебно важно омогућити пацијенту да сачува своје достојанство током лечења.

Не може бити говора о томе да је лекар који се залаже за права пацијената у сукобу интереса јер здравствени радници и пацијенти имају исти заједнички циљ – квалитетан систем здравствене заштите, закључила је Иветић.

Државни секретар Министарства здравља Томислав Стантић оценио је да је добра комуникација здравственог радника и пацијента темељ здравствене заштите, али да се не сме заборавити да је центар тог система пацијент, а не лекар.

Иван Милошевић из невладине организације Иницијатива "Снага пацијентима", која је један од организатора овог семинара, објаснио је да је скуп организован како би удружења пацијената, њихове породице и сви други заинтересовани стекли основна знања из области односа са јавношћу и на тај начин могли да организују и спроведу кампање за бољу заштиту права пацијената.

Он је истакао да заступници права пацијента могу бити удружења пацијената, чланови њихових породица, сами пацијенти, али и здравствени радници, односно сви заинтересовани за та права и вољни да се друштвено активирају како би та област била унапређена.

Овај семинар одржава се и сутра, 24. јануара, под покровитељством Министарства здравља Владе Републике Србије и Републичког завода за здравствено осигурање, а у организацији поменуте невладине организације Иницијатива "Снага пацијентима" и Института за јавно здравље Србије "Др Милан Јовановић Батут".


Најновије вести

Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs