Београд, 15. децембар 2008. године – Министар трговине и услуга у Влади Републике Србије Слободан Милосављевић изјавио је данас да је циљ пројекта “Унапређење аналитике података сектора услуга” креирање јединствене базе података о услужним делатностима у Србији.
Милосављевић је на конференцији за новинаре, на којој је представљен поменути заједнички пројекат Републичког завода за статистику и Министарства трговине, навео да ће та софтверска апликација од почетка идуће године бити свима доступна, а пружаће податке о трговини на велико и мало, хотелима и ресторанима, саобраћају и складиштењу, као и пословима са некретнинама.
Министар је прецизирао да је пројекат, чија је вредност 34 милиона динара, финансиран из Националног инвестиционог плана и оценио да је он од изузетног значаја за сектор услуга, који доприноси са 60 одсто бруто друштвеном производу земље.
За Србију као земљу на путу европских интеграција изузетно је важно да у правом тренутку, на прави начин и упоредиво са статистикама других земаља прати све показатеље, па и показатеље у сектору услуга, истакао је Милосављевић.
Он је прецизирао да се база података састоји из три дела – званична статистика, истраживање о пословној клими и о предузећима и додао да су ови подаци доступни на
сајту Министарства трговине.
Према његовим речима, идуће године ће бити понуђено и другим министарствима да се укључе у истраживање и суфинансирање, а планирано је да овај пројекат обухвати и финансијски сектор.
Истовремено, он је навео да се могу очекивати нова појефтињења прехрамбених производа у Србији, уз напомену да је снижење цена млека, млечних прерађевина и млинско-пекарских производа почетак још неких снижења цена у аграру.
Министар је објаснио да има простора за ниже цене свих производа у пољопривредно-прехрамбеном ланцу, а узрок томе је јако добра година у пољопривреди, али и ниске цене енергената, који су само у новембру појефтинили за више од 19 одсто.
Спуштање цена мотивисано је и смањеном потрошњом и страхом од светске економске кризе, оценио је Милосављевић и изразио очекивање да ће пример снижења следити и други произвођачи у Србији.
Он је рекао да има простора за снижење маржи, али не превеликог, и навео да су марже у Србији само два до три одсто више од просека у ЕУ.
Једини начин да марже буду ниже је јачање конкуренције и довођење нових трговинских ланаца, закључио је Милосављевић.
Директор Републичког завода за статистику Драган Вукмировић објаснио је да се истраживања о пословној клими раде на узорку од 3.613 предузећа која се баве услугама, а циљ је добијање информација о тренутној пословној ситуацији и очекивања у наредна три месеца.
Он је истакао да је на тај начин олакшан приступ подацима, које могу да користе све институције и грађани Србије, а план је да се подаци обнављају два пута годишње.