Лесковац, 18. октобар 2016. године – Саветник министра просвете, науке и технолошког развоја у Влади Републике Србије Габријела Грујић-Гарић, помоћник министра Снежана Марковић и координатор за рад школских управа Јасмина Ђелић посетиле су данас Школу за дизајн и текстил у Лесковцу, у којој се примењују принципи дуалног образовања.
У саопштењу Министарства просвете, науке и технолошког развоја наводи се да је ова школа, захваљујући домаћим и страним привредницима, обезбедила одличне услове за стручну и практичну наставу ученика.
Директор школе Мара Каранфиловић је приликом обиласка школе показала кабинете и радионице за практичну обуку ученика – радионицу за плетење, радионицу конфекције, кабинет за ткање, кабинет за цртање и сликање, као и кабинет за графику.
Каранфиловић је посебно истакла помоћ Немачке организације за међународну сарадњу (ГИЗ) у спровођењу дуалног образовања и стварању бољих услова за ученике.
Грујић-Гарић је навела да је ова школа одличан пример и снажна подршка увођењу дуалног модела образовања у наш образовни систем.
Школа је показала висок степен одговорности, као и квалитета у спровођењу модела дуалног образовања кроз склапање уговора са немачком компанијом "Фалке", уз подршку ГИЗ-а, на основу којег ученици активно учествују у производном процесу, уз чврсту веру да ће у тој компанији наћи своје будуће запослење, рекла је она.
Након обиласка Школе за текстил и дизајн, представници ресорног министарства одржали су у Центру за стручно усавршавање у образовању у Лесковцу састанак и са директорима предшколских установа, основних и средњих школа Јабланичког округа.
Ђелић је упознала присутне са актуелним пословима који се односе на измену системског закона и подзаконских аката.
Она је најавила да ће по први пут бити организоване обуке за директоре, при чему је формирана и Радна група чији је задатак да уреди обуке директора, испит и лиценцирање за директоре.
Прве обуке за директоре требало би да буду реализоване током зимског распуста и да обухвате директоре образовно-васпитних установа које су током екстерне евалуације оцењене јединицом или двојком у односу на стандарде квалитета рада, објаснила је Ђелић.
Према њеним речима, обуке су неопходне да би се појачале компетенције директора за педагошко вођење установа.
Грујић-Гарић је информисала присутне о предузетим активностима на увођењу националног модела дуалног образовања и предузетништва.
Марковић је говорила о статусу изборног предмета информатика, будући да ће од наредне године информатика бити обавезан предмет у школама од петог разреда.
На састанку је, између осталог, било речи и о плановима за формирање општинских савета родитеља, како би се појачала њихова улога у доношењу одлука о животу и раду школе.
Ђелић је указала и на значај хоризонталног учења, као и коришћења ресурса Регионалног центра за усавршавање наставника.
Представници Министарства обишли су и Основну школу "8. октобар" у Власотинцу, која је током екстерне евалуације оцењена највишом оценом за квалитет рада, а њена успешна пракса описана је и у публикацији "Примети, промовиши, прошири" коју су објавили Уницеф и Министарство просвете, науке и технолошког развоја, додаје се у саопштењу.