До краја 2009. почиње производња новог модела “Фијатовог” аутомобила у Крагујевцу

Београд, 9. август 2008. године – Потпредседник Владе Републике Србије и министар економије и регионалног развоја Млађан Динкић изјавио је данас да би производња новог модела “Фијатовог” аутомобила у крагујевачкој “Застави” требало да почне до краја 2009. године.

Млађан Динкић
Динкић је у интервјуу за агенцију Бета навео да компанија “Фијат” разматра могућност да први модел градског аутомобила произведен у Крагујевцу носи знак фабрике “Заставе”, и додао да је планирано да више од 95 одсто производње из “Фијатове” крагујевачке фабрике иде у извоз.

Он је рекао да је предвиђено да се царина на увоз аутомобила у Србију преполови од 1. јануара 2009. године јер се “Фијат” не плаши конкуренције, док би од 2010. године она била потпуно укинута.

Потпредседник Владе је подсетио на то да ће уговор “Заставе” и “Фијата” о стратешком партнерству бити потписан у првој половини септембра, и напоменуо да је постигнут договор око свих његових битних елемената, али да је још остало да се договоре детаљи око обима улагања у инфраструктуру.

Динкић је прецизирао да уговор, заједно са анексима, има приближно 200 страница и најавио да ће с обзиром на важност овог документа на његово потписивање доћи државни врх Италије.

Такву инвестицију Србија још није имала јер ће, како је истакао, Италија уложити више од 800 милиона евра, док ће Србија у наредне три до четири године инвестирати приближно 300 милиона евра у инфраструктуру.

Према његовим речима, комплетно ће бити модернизована пруга од Крагујевца до Лапова, направиће ће се обилазница око Крагујевца, а биће изграђене и нове трафостанице и гасна постројења.

Према договору о стратешком партнерству са “Фијатом”, предвиђено је и да се у “Застави” обустави производња аутомобила типа "југо", најавио је Динкић и додао да би до краја октобра требало да буде окончана производња крупних делова, након чега ће кренути демонтажа старих производних линија и монтирање нових, с тим да ће остати само линија за “пунто”.

Он је указао на то да би, упоредо са завршетком преговора са “Фијатом”, у Србију требало да дође и велика делегација произвођача камиона компаније “Ивеко”, која намерава да реализује изузетно значајну инвестицију.

Потпредседник Владе је истакао да би “Ивеко” требало да упосли више људи него што тренутно ради у “Заставиним” камионима, и додао да је тај велики светски произвођач камиона тражио додатних 200 хектара земљишта, што значи да вероватно разматрају могућност да лоцирају производњу камиона у Србији.

Истовремено, он је навео да “Фијат” није заинтересован за реализацију уговора о производњи “Опеловог” модела "астра" у Крагујевцу.

Почели су разговори са “Џенерал моторсом” да се та производња измести на неку другу локацију, при чему би један од кандидата могла да буде и “Фабрика специјалних возила” у Сомбору, али, уколико се не постигне договор са “Џенерал моторсом”, "опел астра" се неће производити у Србији, објаснио је Динкић.

http://www.srbija.sr.gov.yu/vesti/vest.php?id=92140
Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs