Америчка компанија жели да гради ауто-пут од Чачка до Крушевца

Београд, 23. септембар 2018. године – Потпредседник Владе Републике Србије и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић изразила је очекивање да ће у наредном периоду бити потписан Меморандум о сарадњи са америчком компанијом “Бехтел”, која је заинтересована за изградњу Моравског коридора.

Фото: Танјуг (архива)
Михајловић је, гостујући у емисији “Седмица” Радио Београда, истакла да су у реализацији инфраструктурних пројеката у Србији присутне Светска банка, Европска инвестициона банка и Европска банка за обнову и развој као финансијери, уз кинеске, азербејџанске и европске извођаче, а ускоро ћемо можда имати и америчке извођаче.

Сваки пут је политички пројекат и сваки пут који градимо Србији повећава политичку, економску и инфраструктурну стабилност. Зато не одустајем од ауто-путева и регионалних ауто-путева јер су они важни за стабилност једне земље, нагласила је она.

Михајловић је, говорећи о резултатима посете српске делегације Кини претходне недеље, навела да је та посета била вероватно најзначајнија до сада, и то не само због вредности потписаних уговора, већ и због тога што је још једном показано пријатељство између два лидера и две земље.

То се, како је указала, види из посебног односа кинеског председника Си Ђинпинга према председнику Србије и српској делегацији, а видели смо то и приликом разговора са другим кинеским званичницима и компанијама.

Михајловић, која је и председавајућа српском делу Мешовите комисије за трговину и економску сарадњу НР Кине и Србије, истакла је да је важан резултат посете и потврда опредељења Кине да улаже не само у инфраструктуру, већ и у индустрију.

Према њеним речима, уговори између Србије и Кине више нису само из области инфраструктуре, ту је и решавање питања РТБ Бор, изградња индустријске зоне у Борчи, која ће бити највећа слободна зона у читавом региону.

Када се три милијарде долара уговора, меморандума и протокола које смо потписали дода на постојећих готово 6,5 милијарди долара инвестиција у инфраструктури и Железари Смедерево, долазимо до износа од приближно 10 милијарди долара кинеских инвестиција у Србији, подвукла је она.

Међу потписаним уговорима, како је додала, јесте и финансијски уговор за изградњу деонице обилазнице око Београда од Остружнице до Бубањ потока, која ће бити завршена за две и по године.

Михајловић је изразила очекивање да у наредних двадесетак дана буде потписан и финансијски уговор за деоницу ауто-пута који ће повезати Србију и Црну Гору, од Прељине до Пожеге.

Као приоритете Министарства у области инфраструктуре, она је навела изградњу брзе пруге Београд–Будимпешта и реконструкцију осталих деоница на железничком Коридору 10.

Према њеним речима, првa деоница будуће брзе пруге, од Београда до Старе Пазове, требало би да буде завршена за две године, а за нешто више од две године и деоница до Старе Пазове до Новог Сада.

То значи да ће се од Београда до Новог Сада стизати за 25 минута, објаснила је Михајловић, додајући да се тренутно са кинеском страном преговара и о потписивању финансијског уговора за деоницу од Новог Сада до Суботице, вредну приближно милијарду евра.

Она је најавила да би за три до три и по године требало да буде комплетно модернизован железнички коридор 10 од севера до југа, подсетивши на то да је недавно за пругу Београд–Ниш у Софији потписан меморандум са кинеском компанијом CRBC о изради документације и реконструкцији.

Њихове техничке екипе су већ у Београду и заједно са нашим инжењерима раде на пројектно-техничкој документацији, а следеће године би могли да почну радови, прецизирала је она.

Најмање три године је потребно да се реконструише пруга од Београда до Ниша за брзине до 160 километара на сат, рекла је Михајловић и додала да је већ почела реализација пројекта реконструкције и модернизације пруге Ниш–Димитровград, за коју је потписан уговор вредан 268 милиона евра.

http://www.srbija.sr.gov.yu/vesti/vest.php?id=331487
Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs