Прекршајна пријава против заповедника потонулог брода “Томас” Београд, 26. август 2018. године – Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Владе Републике Србије саопштило је данас да су безбедност саобраћаја, заштита људских живота и спречавање настанка материјалне штете и нарушавања животне средине приоритет у свим видовима транспорта, укључујући и у водном.
Том циљу треба да допринесу и струковна удружења, као што је Удружење професионалних лађара, али не саопштењима која обилују нетачним информацијама, већ обуком својих чланова да поштују законе и правила пловидбе. Наиме, Лучка капетанија Смедерево поднеће прекршајне пријаве против заповедника и власника брода “Томас”, због тога што није у складу са Законом о пловидби и лукама пријављена хаварија брода која се догодила на Дунаву код Смедерева, и искључивања уређаја који омогућава електронско лоцирање и праћење пловила на рекама. У саопштењу Удружења професионалних лађара Србије поводом овог случаја изнето је више неистинитих тврдњи које Министарство демантује ради истинитог обавештавања јавности и свих учесника у пловидби. Нетачна је тврдња да је проблем настао у брзини деловања Инспекције пловидбе и лучке капетаније, због које је, наводно, инспекција изашла на увиђај два дана касније. Тачно је да законску процедуру није испоштовао заповедник брода, који хаварију која се догодила 20. августа, није у року од 24 часа пријавио најближој лучкој капетанији, већ је лучка капетанија о томе обавештена тек наредног дана, и то од других учесника у саобраћају. Лучка капетанија Смедерево је о случају одмах обавестила Инспекцију безбедности пловидбе, као и главног истражитеља за водни саобраћај Центра за истраживање несрећа у саобраћају, а инспекцијски увиђај извршен је у року од 24 часа од добијања информације о хаварији. С обзиром на то да заповедник брода није пријавио хаварију у року од 24 часа у складу са законском обавезом, против њега ће бити поднета прекршајна пријава. Такође, још једна прекршајна пријава биће поднета против заповедника и власника брода зато што на броду није био укључен бродски транспондер, због чега брод “Томас” није био видљив у систему Речних информационих сервиса (РИС), па тиме ни Лучкој капетанији Смедерево. Кроз поступак који води инспекција биће испитани разлози искључивања бродског транспондера који омогућава електронско лоцирање и праћење бродова на пловним путевима кроз РИС. Неистинита је и тврдња да је насукани брод био у сталној опасности од превртања и тоталног потонућа, о чему остали учесници у пловидби нису били обавештени саопштењем бродарства. Пре свега, брод “Томас” није потонуо на пловном путу и није представљао непосредну опасност за безбедно одвијање саобраћаја Дунавом. Заповедник брода правовремено је реаговао на инцидент и насукао брод на плићак на десној обали реке, где је, уз помоћ бродова “Кањон” и “Гружанка”, који су му одмах притекли у помоћ у складу са законом, био прописно обезбеђен и спречено његово померање. Да брод “Томас” не представља опасност по безбедно одвијање саобраћаја, потврдио је и стручњак из Управе за утврђивање способности бродова за пловидбу, приликом увиђаја 22. августа, заједно са инспекцијом и истражитељима. Посада је истог дана када је настала хаварија самостално напустила брод, без икаквих повреда, а приближно 1.000 литара нафте коју је брод превозио преточена је у бурад, те није било потребно постављање такозване пловне завесе која се користи у случајевима кад постоји опасност од изливања горива у реку. С обзиром на то да брод није потонуо на пловном путу, да су предузете све мере да брод буде безбедно обезбеђен, да не постоји опасност по посаду и претња изливања нафте у реку, те да не представља опасност по друге учеснике у пловидби, није постојала законска обавеза за издавањем саопштења бродарству, како наводи Удружење. |
||
http://www.srbija.sr.gov.yu/vesti/vest.php?id=329188 | ||
Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs | ||