Заједнички пројекти са Црном Гором у области инфраструктуре Београд/Подгорица, 23. јул 2018. године – Потпредседник Владе Републике Србије и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић изјавила је да ће Србија наставити изградњу Коридора 11 до Пожеге и даље до Бољара, као и да ће до 2021. године бити реконструисана читава пруга Београд–Бар на територији Србије.
Михајловић је данас у Подгорици са министром саобраћаја и поморства Црне Горе Османом Нурковићем потписала Меморандум о разумевању и сарадњи на реализацији инфраструктурних пројеката између влада Србије и Црне Горе. Инфраструктурно повезивање је сигуран пут за бољи живот грађана, и сваки пут, било да је ауто-пут, регионални или спаја две државе, од великог је значаја. На томе ћемо убудуће много више радити заједно са Црном Гором, јер није довољно ако свака држава води рачуна само о својој инфраструктури, нагласила је она. Михајловић је указала на то да ће на основу овог меморандума Србија и Црна Гора моћи да дефинишу пројекте које могу да заједно раде у области инфраструктуре. Она је, говорећи о ауто-путу на Коридору 11, који ће повезати Србију и Црну Гору, рекла да ће се формирати заједничка комисија која ће одредити тачку спајања трасе кроз Србију и трасе кроз Црну Гору. Нема потребе да било ко сумња у спремност Србије да гради овај ауто-пут. До краја године имаћемо завршена 103 километра од Обреновца до Прељине, а у марту почињемо радове на деоници Прељина-Пожега, додала је Михајловић. Надам се да ћемо следеће године имати пројектну документацију и могућност да почнемо да разговарамо о комерцијалном уговору за последњу деоницу, од Пожеге до Бољара, а да за око две године започнемо радове, рекла је она. Србија је, како је нагласила, после више од 30 година реконструисала прву деоницу барске пруге, од Ресника до Ваљева, у дужини од 77,6 километара, а ове године се ради пројектна документација за наставак реконструкције, на деоницама од Ваљева до границе са Црном Гором. Према њеним речима, наредне године очекујемо наставак радова на реконструкцији барске пруге, који би могли бити завршени до краја 2020. или почетком 2021. године. Међутим, како је навела, важно је да уз обнову пруге радимо и на отклањању такозваних нефизичких баријера, између осталог кроз успостављање заједничких граничних прелаза, какав ћемо са Црном Гором имати у Бијелом Пољу, јер је недопустиво да теретни возови стоје осам и више сати на граничном прелазу. Нурковић је рекао да је Црна Гора до сада реконструисала више од 40 одсто барске пруге на својој територији и обезбедила нових 70 милиона евра из кредита и грантова које ће уложити у наставак реконструкције. Циљ нам је да кроз три године имамо много квалитетнију железничку везу и бољи транспорт железницом између Србије и Црне Горе, навео је он. На састанку је, како је пренео, упознао Михајловић са актуелним радовима на ауто-путу Бољаре–Бар и плановима за наставак изградње друмског Коридора 11 кроз Црну Гору. Ухватили смо добар темпо, најважније је да се радови изводе квалитетно, а циљ нам је да спојимо ауто-путеве које градимо на граници код Бољара, рекао је он. Нурковић је додао да је са Михајловић, између осталог, разговарао и о заједничким активностима на сузбијању сиве економије у друмском превозу, коришћењу искустава Србије са концесијом за Аеродром "Никола Тесла" за развој аеродрома у Црној Гори, као и о односима "Монтенегро ерлајнса" и Контроле летења Србије и Црне Горе (СМАТСА), за које ће бити формирана посебна комисија. |
|||||
http://www.srbija.sr.gov.yu/vesti/vest.php?id=327371 | |||||
Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs | |||||