Представљена нова опрема за складиштење података из матичних књига

Београд, 21. јун 2018. године – Министар државне управе и локалне самоуправе у Влади Републике Србије Бранко Ружић и директор Канцеларије за информационе технологије и електронску управу Михаило Јовановић представили су данас нову опрему за складиштење података из матичних књига, у којој се налази више од 30 милиона података о грађанима Србије.


Нова опрема за матичне књиге смештена је у Државни дата центар, у складу са највишим техничким и безбедносним стандардима.

Све матичне књиге биће дигитализоване до краја године у складу са изменама и допунама Закона о матичним књигама, које је јуче усвојила Скупштина Србије, и све јединице локалне самоуправе ће радити искључиво у централном систему, управо на овој опреми.

Набављена опрема, која је финансирана са 33,6 милиона динара из буџета Министарства у оквиру пројекта „Стоп бирократији“, омогућава да се унапреди вођење најзначајније евиденције о грађанима – Матичних књига, односно да се успостави Регистар матичних књига (рођених, венчаних и умрлих).

Ружић је тим поводом истакао да се концепт и визија дигитализације, коју је осмислила премијерка Ана Брнабић, ефикасно реализује тимским радом у Влади, што је данас демонстрирано од стране ресорног министарства и Канцеларије за ИТ.

Он је објаснио да нова опрема омогућава да службеници брзо и лако користе податке из ових евиденција како би грађани без оптерећења, стреса и утрошка времена и новца што ефикасније завршили послове које имају са управом.

За грађане то значи да нема више извода из ових евиденција, осим уколико их из личних разлога сами желе, већ овлашћени службеници имају приступ, виде све податке из ових база и немају потребе да траже од грађана никакав извод на увид, прецизирао је министар.

У наредном периоду ће, како је најавио, Регистру матичних књига бити прикључена и Књига држављана како би грађани могли да добију и уверење о држављанству било где у Србији, као што то данас могу извод из матичних књига.


Ружић је, говорећи о ефектима дигитализације рада управе, рекао да су резултати већ видљиви, будући да је само у првих пет месеци ове године штампано 30 одсто мање извода из матичних књига рођених у поређењу са истим периодом прошле године.

Према његовим речима, то је бољи резултат и у односу на прошлу годину када је тај процент износио 24 одсто, што говори о томе да ћемо до краја године имати 70 до 80 одсто мање папирних извода.

Министар је најавио и новину у смислу дигитализације која је значајна за привреднике.

Од половине октобра, кроз пилот пројекат еИнспектор, Санитарна, Тржишна, Инспекција рада и Управна испекција крећу са радом у новом софтверу који ће објединити све информације из њихових извештаја, а план је да све остале од маја следеће године почну да раде на овај начин, навео је он.

То ће, како је оценио, бити велико олакшање за привреду, која је иначе реформу инспекција оценила веома позитивно.

Јовановић је рекао да Министарство државне управе и локалне самоуправе и Канцеларија заједничким радом и синергијом демонстрирају ефикасност електронске управе.

Он је истакао да се подаци о грађанима у Дата центру чувају у складу са најсавременијим безбедносним и стандардима квалитета и пружања услуга, као и да је центар веома поуздан, јер је обезбеђено напајање електричном енергијом са три независна извора, што омогућава аутономију рада центра од чак 48 сати.

http://www.srbija.sr.gov.yu/vesti/vest.php?id=324955
Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs