Награда "Пријатељ породице" као мера за подстицање наталитета Београд, 5. јун 2018. године – Председница Владе Републике Србије Ана Брнабић најавила је данас да ће награду "Пријатељ породице" убудуће добијати компаније које су, уз добре пословне резултате у колективима, створиле породично и пријатељско окружење које запосленима омогућава усклађивање рада и родитељства.
Брнабић је, на конференцији за новинаре на којој је најављена заједничка акција Владе Републике Србије и Привредне коморе Србије – награда за допринос усклађивању рада и родитељства "Пријатељ породице", као једна од мера за подстицање наталитета, истакла да ће позив за компаније бити расписан 1. септембра. Велика привилегија ће бити за компаније да понесу ову награду коју ће моћи да искористе уз свој бренд и име како би потрошачи и корисници услуга знали да су то те компаније које најбоље усклађују рад и родитељство, послују у складу за законима, али иду и даље и омогућавају родитељима да развијају каријеру, рекла је она. Премијерка је подсетила на то да је најважнија мера за подстицај рађања финансијска подршка, у оквиру које је изменама Закона о финансијској подршци породици предвиђено да од 1. јула за прворођено дете мајка добија једнократно 100.000 динара, за друго дете 10.000 динара месечно током две године, за треће дете 12.000 месечно током 10 година и за четврто дете 18.000 динара месечно 10 година. Друга мера је установљено признање за компаније које најбоље усклађују рад и родитељство, подвукла је Брнабић, изразивши очекивање да ће прва признања бити додељена у новембру, и то у три категорије – мала и средња предузећа, велике компаније и јавна предузећа. Брнабић је указала на то да негативан природни прираштај није проблем само Србије, већ скоро читаве Европе, али да Србија дневно изгуби 107 људи, а годишње град величине Врбаса или Трстеника. Све остало што Влада ради, а што су велики приоритети – раст плата, пензија, нова радна места, бољи квалитет здравствених услуга, боље образовање – на крају крајева неће нам ништа значити ако се овакав тренд наталитета настави и ако данас не успемо нешто да променимо, подвукла је она. Председница Владе је упутила апел привредницима да размисле о томе како да ускладе рад и родитељство, да не кажњавају младе родитеље, већ да нађу начине да они остану на послу или да раде од куће. Министар без портфеља у Влади Републике Србије задужен за демографију и популациону политику Славица Ђукић Дејановић рекла је да тимски рад на активностима које се односе на популациону политику обухватају све већи број субјеката, не само у Влади, при чему и многи други препознају значај сопствених активности у борби за бољу демографску будућност. Она је нагласила да је циљ да "Пријатеља породице" буде што више и не само у привредним субјектима, него и у јавним предузећима и финансијским институцијама. Председник Привредне коморе Србије (ПКС) Марко Чадеж истакао је да је циљ Коморе да увођењем признања допринесе ефикаснијем спровођењу популационе политике, јачању свести о потреби усклађивања породичног живота и обавеза и стварању "family friendly" компанија које запосленима, осим добих услова рада и зараде, омогућавају да ускладе породичне и пословне обавезе. Уколико не улажемо у људске капацитете, тешко да можемо да рачунамо на добре пословне резултате, поручио је Чадеж. Он је указао на то да је Србија све малобројнија и старија, што је и економско питање, јер без људи, који стварају нову вредност, неће бити ни економског напретка ни борбе против незапослености и сиромаштва. Чадеж је објаснио да ће позив бити објављен 1. септембра, како би се компанијама дало време да се припреме и уведу добре праксе. Критеријуми за добијање награде биће, између осталог, флесксибилност у погледу коришћења слободних дана и одмора, у погледну радног времена, брига о деци запослених, подстицање рађања, подршка породици, смањење стреса, као и тржишни финансијски показатељи и перцепција стручне и опште јавности, навео је он. Чадеж је додао да Привредна комора Србије може да обезбеди делом и новчану награду, али је указао на то да је важан и жиг који добија компанија, што је добро искуство са признањем "Најбоље из Србије", које фирме користе на рекламама. Једна од могућности је и да се компанијама даје одређени број бодова приликом позива на тендере, али се о томе још разговара, рекао је он. |
|||||
http://www.srbija.sr.gov.yu/vesti/vest.php?id=323570 | |||||
Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs | |||||