Нових осам вишесистемских локомотива за српску железницу

Београд, 24. мај 2018. године – Акционарско друштво за железнички превоз робе "Србија карго" купило је осам вишесистемских локомотива компаније "Сименс АГ Аустрија" за приближно 32 милиона евра, што је прва набавка те врсте вучних возила у последњих тридесет година.


Уговор о куповини нових локомотива потписали су у Железничком музеју вршилац дужности генералног директора Душан Гарибовић и представници компаније "Сименс" – технички директор Групације Мобилити Карл Штрасер и комерцијални директор те групације Георг Новак Гелтер.

Потпредседник Владе Републике Србије и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић, која је присуствовала потписивању уговора, рекла је да је то прва набавка најмодернијих локомотива после више од 30 година, која ће Србији омогућити лидерску позицију у региону.

Михајловић је навела да су средства обезбеђена из кредита ЕБРД-а, а нове вишесистемске локомотиве биће испоручене до краја марта 2019. године.

Србија ће бити једина земља у региону која ће имати овако модерне вишесистемске локомотиве, истакла је она, уз оцену да тиме наша земља стиче предност и у Транспортној заједници, која је основана пре неколико месеци и чије је седиште у Београду.


Михајловић је уједно подсетила на то да је висина инвестиција у железницама приближно пет милијарди евра, да је око 300 километара пруга рехабилитовано, а тренутно се ради на око 100 километара, док до краја маја почињу радови на још око 300 километара пруга.

Стижу бољи дани за железнице, поручила је она и изразила очекивање да ће 86 младих машиновођа које је "Србија карго" примила прошле године имати прлику да управљају новим локомотивама.

"Србија карго", како је додала, не добија субвенције Владе Србије, при чему је Србија на добром географском положају и зато је важно да развијамо и наше пруге, али и предузећа железнице.

Српска железница је била, јесте и биће део европске железнице, а набавка нових вишесистемских локомотива омогућиће јој да буде на мапи железница Европе, истакао је Гарибовић.

Генерални директор "Сименса" Удо Ајхлингер рекао је да је уговор са "Србија карго" веома важан за ту компанију и прекретница за наредне послове који се планирају у Србији, укључујући и посао планиран у Крагујевцу.


Гарибовић је рекао да је потписивање тог уговора значајан догађај који српска железница чека годинама, те да ће нове вишесистемске локомотиве учврстити лидерску позицију Србије у региону, уз поруку да се неће на томе стати и да је циљ оптималних 3.000 вагона и 80 електро и дизел локомотива.

Он је најавио да ће у наредних четири до пет година "Србија карго" из сопствених извора уложити више од 50 милиона евра за ремонт дизел и електро локомотива, које ће саобраћати по реконструисаним и модернизованим пругама.

Са новим локомотивама моћи ћете да превозите пругама од Солуна до Европе, рекао је Ајхлингер и додао да је његова жеља да присуствује испоруци нових вишесистемских локомотива Србији.

Мултисистемске вектрон локомотиве испуњавају европске стандарде по питању екологије, буке, уштеде енергије и врло су прилагодљиве.

Опремљене су националним системима за контролу возова, а имаће и европски систем за ту контролу, а биће произведене у фабрици компаније "Сименс" у Минхену.

Представници компаније "Сименс" данас су пре потписивања уговора обишли поставку Железничког музеја.

http://www.srbija.sr.gov.yu/vesti/vest.php?id=322461
Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs