Значајни губици због сиве економије у друмском траспорту Београд, 7. фебруар 2017. године – Помоћник министра грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре у Влади Републике Србије Саша Стојановић изјавио је данас да нови Закон о превозу путника у друмском саобраћају није рестриктивнији нити уводи било какву новину у односу на постојеће прописе.
Стојановић је поводом примедби удружења комби превозника рекао да обављање међумесног и међународног превоза путничким возилима, у шта спадају и комбији, није дозвољено ни по постојећим прописима. Чињеница да се закон кршио претходних 20 година не представља разлог да се почетак његове примене предвиђен за 12. фебруар, одложи. Напротив, показује да је ова појава дубоко укорењена у друштву и да морамо да урадимо више на сузбијању свих њених негативних последица, како по кориснике ове врсте превоза, тако и по оне који легално врше ову делатност, истакао је Стојановић. Према његовим речима, процењује се да је штета од сиве економије у друмском транспорту око 55 милиона евра годишње. Помоћник министра грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре је прецизирао да комби као врста возила није законом дефинисана категорија ни по постојећим законима, већ је реч о путничким возилима. Такође, Стојановић је напоменуо да овим возилима ни до сада није било дозвољено обављање јавног линијског, међуградског или међународног превоза путника, као што је, примера ради, превоз од куће до неког од аеродрома у региону. Путничко возило не може учествовати у међумесном и међународном превозу јер ова возила осим што немају тахографе, па није могуће утврдити време рада и одмора возача у јавном превозу, чиме се угрожавају безбедност саобраћаја и учесника, немају као предузетници ни регистроване редове вожњи нити међународне дозволе и тешко да би могли да их добију, објаснио је Стојановић. Он је указао на то да су ова правила усклађена и са регулативом ЕУ, будући да се европски прописи који уређују време рада и одмора возача, као и приступ тржишту међународног линијског превоза, такође не односе на путничка возила, већ само на аутобусе (који имају више од девет места за седење, укључујући и возача). Помоћник министра грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре је нагласио да је представницима удружења које се противи примени закона јасно да превоз који обављају, са техничког аспекта, могу легално обављати и по сада важећим прописима и по новом закону, под условом да се региструју за обављање делатности и да уместо досадашњих путничких возила (8+1 седиште) набаве аутобусе (12 и више седишта), којима је законом дозвољено обављање и домаћег и међународног превоза. Стојановић је подсетио и на то да је удружење основано у јуну 2016. године и да у време израде закона, осим малог броја појединачних иницијатива, никакве званичне иницијативе у овом правцу није ни било, и поред одржаних јавних расправа. Он је поручио да Закон о превозу путника у друмском саобраћају први пут дефинише шта је нелегалан превоз и уводи нове механизме доказивања ове појаве. На тај начин, спречићемо да се понове ситуације из прошлости када су овакви прекршаји остајали некажњени због недостатка доказа или застаревања. Поред високих новчаних казни, једна од предвиђених санкција је и одузимање возила, чиме ће се спречити понављање истих прекршаја. Размере и негативни ефекти сиве економије захтевају одлучан одговор, закључио је Стојановић. |
|||
http://www.srbija.sr.gov.yu/vesti/vest.php?id=285400 | |||
Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs | |||