Србија надомак још бољих резултата у области туризма Београд, 28. септембар 2016. године – Помоћник министра трговине, туризма и телекомуникација у Влади Републике Србије Рената Пинџо поручила је данас, приликом отварања међународне конференције "Туристичко тржиште југоисточне Европе", да је Влада препознала туризам као основни покретач економског развоја земље.
Пинџо је подвукла да се туризам, упркос бројним изазовима, показао као флексибилна привредна грана, наводећи да је у Европи забележен раст од четири одсто, а у региону седам одсто. Овај део Европе, недовољно откривен и атрактиван, има потенцијал у туризму, истакла је она, наводећи да та област доприноси економском развоју и одлично је средство политичког маркетинга за државе. Према њеним речима, Србија је на прагу да забележи још бољи пословни резултат у туризму у односу на прошлу годину, будући да је у првих седам месеци остварен раст од 13 одсто по питању доласка туриста, а 14 одсто када је реч о ноћењима. Ако се желе помаци у овој области, земље региона треба да сарађују, оценила је Пинџо, подсетивши на то да је Србија покренула бројне иницијативе када је у питању регионални туризам. Поред тога, како је додала, радиће се и на прекограничној сарадњи, као и на креирању бициклистичке туре "Путеви римских царева", која би кренула од Београда, где би се и завршила, а ишла би преко БиХ и Црне Горе.
Министар околиша и туризма Босне и Херцеговине (БиХ) Едита Ђапо рекла је да су унапређење конкурентности и раст промета туриста важни за европски пут земаља региона, те да треба користити предности за заједнички наступ на иностраном тржишту и међународним сајмовима. Ђапо је навела да глобална дешавања условљавају кретање туризма, објаснивши да долази до отказивања аранжмана у земљама погођеним тероризмом. Она је у том контексту напоменула да треба искористити задовољавајући ниво безбедности у земљама региона за побољшање туристичке понуде.
Министар трговине и туризма Републике Српске Предраг Глухаковић оценио је да постоји неколико добрих предлога за сарадњу у региону, те да је питање како упаковати тај производ и привући туристе из далеких подручја, попут Кине и Јапана. |
||||||||
http://www.srbija.sr.gov.yu/vesti/vest.php?id=274572 | ||||||||
Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs | ||||||||