Раст броја домаћих и страних туриста за 12 одсто

Београд, 18. новембар 2015. године – Потпредседник Владе Републике Србије и министар трговине, туризма и телекомуникација Расим Љајић изјавио је данас да је кампања “Моја Србија” дала више него добре резултате, и најавио да ће се акција са ваучерима наставити и наредне године.

Фото: infobiro.tv

Љајић је на конференцији за новинаре у Туристичкој организацији Србије (ТОС), на којој је представљена промотивна зимска кампања “Зима прија свима” рекао да је поменута кампања утицала на пораст домаћих и страних туриста за 12 одсто, повећање ноћења од девет одсто, као и раст девизног прилива.

Кампања “Моја Србија”, како је додао, дала је више него добре резултате, при чему је 14.000 људи користило ваучере, а укупно је остварено 118.000 ноћења, у просеку 8,5 ноћења по кориснику.

С обзиром на то да је ово био пилот-пројекат, који је трајао око три и по месеца, морамо бити више него задовољни, истакао је потпредседник Владе.

Он је навео да су домаћи туристи највише посећивали Врњачку Бању, Београд и Златибор, док су страни туристи највише долазили у Београд, Нови Сад и на Златибор, а потом и у Врњачку Бању.

Земље из којих нам најчешће пристижу туристи су – на првом месту БиХ, затим Турска, Црна Гора, Немачка, Бугарска, Словенија, Хрватска, Пољска, Румунија и Руска Федерација, навео је Љајић и додао да ће Србија сасвим сигурно имати успешну туристичку годину.

Он је нагласио да ће до краја ове и почетком следеће године бити донета стратегија развоја туризма, као и 10 правилника у складу са Законом о туризму.

За наше грађане најважнији је Правилник о гаранцији путовања, којим хоћемо да станемо на пут преварама појединих туристичких агенција, рекао је Љајић.

Према његовим речима, биће повећани износи осигурања и гаранција, при чему ће минимална банкарска гаранција за путничку агенцију бити 300.000 евра.

Он је објаснио да ће сваки путник добијати потврде о осигурању, а свако путовање ће бити посебно осигурано, чиме ће могућност преваре бити сведена на минимум.

Директор Туристичке организације Србије Гордана Пламенац рекла је да ова организација, заједно са Скијалиштима Србије, удружењима бања и хотелско-угоститељском привредом, ове године, са другом темом и поруком, иде у кампању промоције планинских центара, уз позив да се годишњи одмори током зиме проведу и у бањама, а празници и у градовима.

Кампања ”Зима прија свима” спроводиће се кроз више медијских канала – ТВ, радио, амбијентална промоција, билборди, у Србији и у земљама региона. То је започело 15. новембра и сукцесивно ће се надовезивати до краја децембра, рекла је Пламенац.

Она је изнела уверење да ће нова кампања произвести позитиван резултат, и додала да се кампања “Моја Србија” наставља и да ће се спроводити и следеће године.

Потпредседник Пословног удружења хотелско-угоститељске привреде Хорес Александар Василијевић истакао је да је ова сезона најуспешнија у протеклих десет година, и да су зимски центри Копаоник, Златибор и Стара планина остварили раст од 10 до 100 одсто.

Директор Скијалишта Србије Дејан Љевнаић рекао је да је кампања “Моја Србија” дала одличан резултат, и да је то била најуспешнија летња сезона икада.

Секретар Удружења бања Србије Владан Вешковић навео је да су бање увек биле у врху када су туристички промет и домаћи гости у питању.

То говори, како је додао, о томе да смо најзад успели да услове у бањама доведемо на задовољавајући ниво.

Он је, оценивши да су ваучери повећали промет у бањама, навео да су бањски центри у Србији забележили готово 30 одсто више долазака странаца.

http://www.srbija.sr.gov.yu/vesti/vest.php?id=252397
Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs