Остварени добри резултати у развоју инклузивног образовања у Србији Београд, 2. јун 2015. године – Министар просвете, науке и технолошког развоја у Влади Републике Србије Срђан Вербић изјавио је данас да је инклузија и укључивање свих грађана у процес образовања императив, као и да на том пољу треба још доста да се ради, иако су последњих година забележени значајни помаци.
Вербић је у обраћању новинарима након регионалне конференције „Политике и пракса инклузивног образовања у југоисточној Европи“ истакао да надлежни органи желе да све грађане адекватно укључе у процес образовања, како би се појачали људски капацитети у земљи. Он је навео да предстоји даљи рад у области инклузивног образовања, али и подсетио на то да је у протеклих шест година доста учињено на правном оквиру и на укључивању школа, које, како је додао, треба да буду прави центри инклузије. Према његовим речима, образовне установе треба да знају шта и како радити са сваким учеником, с обзиром на то да није сваки начин образовања исти за свакога, али циљеви треба да буду исти. Министар је нагласио да надлежни органи морају да се потруде да у систем образовања укључе све грађане, без обзира на то да ли су из сиромашних породица, припадници ромске заједнице, особе са инвалидитетом. Директор Института за психологију при Филозофском факултету Драгица Павловић-Бабић указала је на то да је истраживање Института о стању инклузивног образовања у Србији показало да се у неким аспектима далеко напредовало и да су постигнути добри резултати. Павловић-Бабић је навела да постоје и подручја где би могао да буде остварен бољи учинак, а то се углавном односи на ставове наставника према деци којој је потребна додатна подршка и на несигурности у раду са таквим ученицима. Конференција се одржава као завршни део пројекта Мониторинг и евалуација инклузивног образовања, који реализују Министарство просвете, науке и технолошког развоја и Светска банка, уз подршку Уницефа, Тима за социјално укључивање и смањење сиромаштва и Фонда за отворено друштво. На скупу се очекује присуство приближно 170 учесника из десетак земаља, међу којима су представници међународних институција и организација, регионалних министарстава и организација цивилног друштва, бројни представници предшколских установа, основних и средњих школа, научних институција, стручних друштава.
Искуства и примере праксе у имплементацији инклузивног образовања поделиће и бројни експерти из земље и света (Регионална канцеларија Уницефа из Женеве, представници Европске агенције за посебне потребе и инклузивно образовање, професор са Факултета за образовање са Новог Зеланда, представници инспектората Краљевине Холандије, Фондација за отворено друштво из Велике Британије). У две пленарне сесије високи званичници говориће о политикама инклузивног образовања у југоисточној Европи, заједничкој посвећености, статусу реформи, при чему ће представити најбоље међународне праксе у овој области. Након уводног дела, на конференцији ће се радити у четири отворена панела на кључне теме везане за будућност и развој инклузивног образовања у нашој земљи: • Успостављање система мониторинга и евалуације инклузивног образовања; • Значај раног укључивања у предшколско васпитање и образовање и правовремене подршке деци из осетљивих група за даље напредовање и учешће у даљем образовању; • Школе у акцији – инспиративне инклузивне праксе у раду школа, уз посебан осврт на проблеме, изазове и могућности укључивања ромске деце; • Процена утицаја инклузивног образовања. |
||||||
http://www.srbija.sr.gov.yu/vesti/vest.php?id=239131 | ||||||
Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs | ||||||