Повећање броја услуга на Порталу еУправе

Београд, 3. октобар 2014. године – Државни секретар Министарства државне управе и локалне самоуправе Владе Републике Србије Жељко Ожеговић представио је данас домете и значај Портала еУправа, као и користи настале увођењем електронских услуга јавне управе за грађане и привреду.



Жељко Ожеговић
Ожеговић је на конференцији за новинаре у Влади Србије објаснио да је овај портал веома важан, с обзиром на то да наши грађани желе квалитетније и ефикасније услуге државне управе.

Нове информационе технологије све то омогућавају, и уједно смањују трошкове грађана, привреде и саме државне администрације, навео је он и изразио уверење да ће се у наредном периоду повећати број корисника ове услуге.

Од ове године, како је додао, на портал се могу поставити и нацрти закона који иду на јавну расправу, што омогућава грађанима и невладиним организацијама да у процесу доношења закона учествују својим идејама и мишљењима.

Ожеговић је упутио позив свим локалним самоуправама и државним органима да за пружање својих услуга користе портал еУправе.

Представник НАЛЕД-а Иван Радак представио је истраживање из јула ове године, које је показало да су представници привредног сектора навели администрацију као најзначајнији чинилац који оптерећују пословање фирми.

Радак је указао на то да директор једног предузећа у Србији потроши више од 20 одсто свог времена на административне процедуре, док сваки трећи за то одвоји приближно 50 одсто свог времена.

Он је оценио да постоји тренд смањења времена које привредници проводе у редовима пред шалтерима, уз напомену да су и даље најдужа чекања у банкама, РФЗО, Пореској управи, Катастру непокретности и Фонду ПИО.

Према његовим речима, то су уједно и организације чијим шалтерским службама привредници нису задовољни, с обзиром на то да су њихове раднике оценили просечном оценом 2,69.

Љубинко Ђокић
Помоћник градоначелника Лознице Љубинко Ђокић указао је на то да ова локална самоуправа има највећи број пружених електронских услуга, због чега представља пример добре праксе и подстицај другим општинама да и оне почну да пружају своје услуге на овај начин.

Он је навео да су грађани у почетку били највише заинтересовани за добијање докумената као што су изводи из матичне књиге рођених, венчаних и умрлих, а потом и уверења о држављанству.

То је посебно значајно за грађане који живе у местима ван градског подручја, додао је Ђокић и најавио да ће ова општина проширити палету услуга како би и даље била добар сервис грађанима.

Директор Дирекције за електронску управу Душан Стојановић објаснио је да Портал еУправе развија сервисе и за грађане и за привреду, при чему потенцијал портала користи 15.000 грађана, 35 органа државне управе и 61 орган локалне самоуправе.

Стојановић је оценио да се на основу ових података може закључити да постоји простор за даље унапређење, односно повећање тог броја.

Коришћењем портала, како је навео, корисник може да плати више такси за четири органа управе само једним попуњавањем, што је додатна уштеда времена и трошкова за грађане.

Он је упутио позив грађанима да предложе нове услуге, након чега ће Дирекција за електронску управу одабрати десет најбољих и омогућити њихову примену.

Према његовим речима, до краја године биће уведено осам нових услуга МУП-а које се односе на лична документа, док ће у сарадњи са Пореском управом грађанима бити омогућено да изврше електронски увид у стање задужења својих пореских обавеза.

Грађани који желе да користе ове услуге треба да имају рачунар са интернет конекцијом, малим програмима који се могу бесплатно преузети, личну карту са дигиталним сертификатом и читач картице који служи за сва документа са квалификованим сертификатом (личну карту или возачку дозволу), прецизирао је Стојановић.

Путем Портала еУправа грађани могу заказати термине за подношење захтева за нову личну карту и пасош, регистрацију и продужење регистрације возила, замену старе возачке дозволе и бројне друге услуге.

Такође, локалне самоуправе широм Србије путем тог портала могу да издају извод из матичних књига рођених, венчаних и умрлих.
Портал је јавности доступан од јуна 2010. године, од када се континуирано одржава, развија и технички унапређује, уз повећање функционалности.

Дирекција за електронску управу ће, у циљу повећања броја општина и грађана који користе тај портал, 28. октобра у Београду организовати „Олимпијаду еУправа“.

Победник ће бити она општина која, у складу са бројем становника, креира највише услуга и обради највише захтева.

Листа свих услуга за грађане и привреду које се могу реализовати путем Портала еУправа

http://www.srbija.sr.gov.yu/vesti/vest.php?id=221013
Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs