Изграђено и обновљено више од хиљаду километара путева у Србији Београд, 20. децембар 2004. године - Министар за капиталне инвестиције у Влади Републике Србије Велимир Илић говорио је у интервјуу за јучерашње издање дневног листа "Политика" о резултатима рада Министарства, начинима за покретање великих инвестиција у Србији, изградњи путне и железничке инфраструктуре и ресору телекомуникација. Званични сајт Владе Републике Србије преноси делове овог разговора.
- Уколико у 2005. години Србија не започне изградњу капиталних објеката у друмском и железничком саобраћају нестаћемо са путне карте Европе. Док се ми договарамо и бесконачно расправљамо, суседне земље - Мађарска, Румунија и Бугарска, убрзано граде аутопутеве, стварајући тако нове коридоре који повезују Запад и Исток. Европа нема више ни времена ни стрпљења да чека на нас. Путни коридори су жила куцавица савремене трговине и велике светске компаније пажљиво мере колико се њихови камиони задржавају на нашим границама, колико теретни вагони стоје на нашим пругама. Царина нам је веома спора: за један гранични прелаз надлежна су чак четири министарства уместо једне дирекције која би омогућила бржи проток робе и људи. Ако нешто хитно не променимо, папирологија и бирократија ће нам доћи главе. Начини како да се покрену велике инвестиције у Србији: - Концесије су једини начин да се покрену велике инвестиције у Србији. Тачно је да су страни инвеститори заинтересовани за ово тржиште. У свим разговорима са европским званичницима и представницима иностраних компанија потврђено је да они Београд виде као важан регионални центар. Није проблем ни да добијемо повољне кредите за важне капиталне објекте. Проблем је што споро мењамо прописе. Резултати рада Министарства за капиталне инвестиције: - Упркос ребалансу буџета који нас је и те како погодио, успели смо да завршимо све што смо планирали, па чак и више. Завршен је део аутопута Лесковац - Грделичка клисура у дужини од 24 километра. Обновљена су 63 километра пута Нови Сад - Суботица. Пуштена је у саобраћај друга трака аутопута од Београда до Бешке, изграђени су и реконструисани бројни магистрални и локални путеви, обилазнице и вијадукт око Чачка, Горњег Милановца, Зајечара, поправљен је мост преко Саве код Остружнице и ускоро ће кренути возила и преко њега. Нови асфалтни слој прекрива и део магистрале према Црној Гори, Хрватској и Републици Српској. Ибарска магистрала је знатно безбеднија за саобраћај, сређени су путеви око Копаоника, урађена су четири километра аутопута од Ниша према Димитровграду и и завршена је сва пројектна документација, као и документација за Шумадијску магистралу. Дакле, изграђено је и обновљено више од хиљаду километара регионалних и магистралних путева у Србији. О унапређењу железничког саобраћаја: - Завршен је мост код Томашевца и започети су радови на мосту код Остружнице, оштећеном у НАТО бомбардовању. Реконструисани су тунели на прузи од Ниша до Димитровграда и обновљена је железничка станица у Димитровграду. Радило се доста и на прузи Београд - Бар. У саобраћај је пуштено око 200 обновљених теретних вагона и набављена је најсавременија опрема за радове на пругама. Почели смо да уводимо ред и на Сави и Дунаву како би се коначно повезали друмски, железнички и водени саобраћај. Поред тога, донети су и бројни закони чији су креатори из овог министарства. Пред парламентом ће се убрзо наћи и закони о железници, о ПТТ-у, о путевима и слично. Тендер за станицу "Прокоп" у Београду: - Припремљен је тендер и за „Прокоп”, али и за концесију за изградњу аутопута од Београда до Пожеге. Очекујем да ће се и Влада ускоро о томе изјаснити и да ће подржати ове, за Србију, изузетно важне пројекте. Познато је да смо из Аустрије добили понуду за кредит од 150 милиона евра за изградњу заобилазнице око Београда како би се коначно решило ово уско грло на главном путном правцу кроз нашу земљу. Обезбеђена су, такође, и средства за изградњу још једног моста на Дунаву код Бешке и тендер за тај посао је у току. Паралелно са овим пројектима убрзано се одвијају и радови на изградњи треће траке на магистралном правцу од Панчева до Вршца и румунске границе. Уколико доиста не желимо да наша земља испадне са путне мреже Европе сви ови послови се морају убрзано изводити јер суседи не чекају на нас. О ресору телекомуникација: - Расписивање тендера за Мобтел је наша обавеза према новом закону о телекомуникацијама, како држава више не би била монополиста у овој области. Ускоро би требало да буде основана и Агенција за телекомуникације, као независно и регулативно тело. За учешће на тендеру заинтересоване су најпознатије светске компаније из ове области. Тражићу да се на седници Владе, већ идуће недеље, донесе одлука о расписивању тендера за финансијског саветника за Мобтел како би се коначно кренуло у процес приватизације ове компаније. |
||||||
http://www.srbija.sr.gov.yu/vesti/vest.php?id=17247 | ||||||
Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs | ||||||