Нема разлога да факултети повећавају школарине

Београд, 19. јун 2011. године – Министар просвете и науке у Влади Републике Србије Жарко Обрадовић оценио је данас да нема разлога да високошколске установе у Србији повећавају школарине, јер је држава издвојила већи износ за материјалне трошкове факултета.

Фото: Танјуг
Обрадовић је у интервјуу агенцији Танјуг уочи првог уписног рока на факултетима и високим школама који почиње у среду 22. јуна, упозорио да ће, уколико факултети игноришу ту одлуку, Министарство просвете и науке реаговати у складу са законским механизмима и мерама.

Коментаришући информацију да су неки факултети ипак повећали школарину, јер, како кажу, допис са мишљењем Министарства просвете и науке није стигао, Обрадовић тврди да за такав потез нема разлога, јер се плате редовно исплаћују већ три године, а држава је повећала и износ за материјалне трошкове факултета.

Наводећи да ће се на сва три нивоа студија ове године о трошку дрзаве школовати 35.157 студената, за 3.500 студената више него прошле године, министар просвете и науке је истакао да повећањем квоте неће бити "пробијања" буџета, јер је ове године пролазност студената нешто слабија, а неки факултети су у протеклој школској години уписали мањи број студената.

Уз препоруку младима да уписују само акредитоване факултете, Обрадовић је истакао да су студенти који се определе за групацију природних наука, практично себи обезбедили, ако имају добар просек студирања, да цео образовни циклус, на основним, мастер и докторским студијама буду финансирани од државе.

Истичући да се у Србији припрема рангирање универзитета на домаћој листи, Обрадовић је најавио да ће на јесен, у сарадњи са Конференцијом универзитета Србије, бити организован међународн скуп о формирању критеријума за рангирање факултета.

Неке актуелне светске листе објективно промовишу критеријуме који иду у прилог високоразвијеним земљама, што је далеко од наших транзиционих прилика, рекао је Обрадовић и додао да један од критеријума може бити успех студената.

Пре тога, треба изабрати која су то међународна такмичења референтна, рекао је министар просвете и науке и истакао да се за основне и средње школе као мера квалитета образовног система узимају постигнућа ученика, а кад је реч о факултетима мери се квалитет наставника, компетенције и цитираност.

Према његовим речима, 50 земаља у свету има своје националне листе и критеријуме квалитета, али постојеће критеријуме треба што више објективизирати, да би се дала шанса свима да покажу какав образовни систем имају.

http://www.srbija.sr.gov.yu/vesti/vest.php?id=155054
Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs