Француска све извеснији стратешки партнер за изградњу београдског метроа Београд, 8. децембар 2010. године – Потпредседник Владе и министар за науку и технолошки развој Божидар Ђелић изјавио је у интервјуу за данашње издање дневног листа "Блиц" да је све извесније да ће Француска бити стратешки партнер Србији за изградњу београдског метроа.
Изградња београдског метроа: – Ако у томе нађе интерес, француска страна ће Србији морати да обезбеди некомерцијалне кредите и за куповину свега што је потребно да метро функционише, од вагона и локомотива до остале опреме, а према првим проценама, тај износ би могао да буде приближно 190 милиона евра. Први корак у том правцу начињен је тиме што ће Француска са три милиона евра финансирати израду комплетне документације (сви пројекти и студије) за прву линију метроа од Устаничке до Новог Београда. Овај посао би требало да буде завршен за отприлике годину дана, а прва линија метроа могла би да почне да се гради већ за две године. Разговори са француском страном о овом пројекту: – Наши разговори са Француском, која има један од најефикаснијих метро система у свету и која је градила метрое у више десетина земаља, нису ограничени само на пројекат и студију. Тражимо стратешког партнера који ће нас у наредних десетак година финансијски и технолошки пратити у овом послу како не бисмо имали ситуацију као у прошлости да овај посао почне, па се стане. Мали је број држава које имају капацитет за једну такву ствар, али Француска сигурно јесте једна од њих. Порука српске стране је била да, уколико Француска жели да буде стратешки партнер за пројекат на који се чека толико деценија, она мора да буде спремна да обезбеди повољне кредите и за све оно што ће омогућити да метро у главном граду функционише. Очекујемо да ће крајем јануара, током предстојеће посете председника Србије Бориса Тадића Паризу, све ове ствари бити прецизиране. Сада је на Француској да каже да ли је спремна да буде наш партнер до краја, а ја сам уверен да ће она то и учинити. Као што је случај и са Кином око изградње моста Борча–Земун, и овде постоји заједнички интерес, и и те како постоје механизми да и стратешки партнер мора да понуди најбољу цену. Да ли ће и друге земље имати могућност да учествују у том пројекту? – Све ово не значи да ће друге земље и произвођачи бити искључени, али истичем да Србија тражи одлучног партнера који ће до краја радити на овом пројекту. Не ради се само о једној линији већ о три, а можда и четири линије, и то су заиста значајна средства. Можемо говорити о неком обиму од приближно две милијарде евра укупних потреба за овако комплексан систем. Засад је извесно да ће француска страна радити идејни пројекат, студије изводљивости заштите животне средине, исплативости, разна мерења и калкулације за прву линију метроа. Такође, њихови стручњаци требало би да изведу два решења прве линије метроа (како ће да изгледа, куда ће да иде, на који начин ће прећи реку, колико станица ће имати...), две варијанте трошкова изградње и две варијанте прихода од експлоатације овог вида превоза. Акумулирано искуство у неколико десетина система које су Французи радили спроводи један конзорцијум који води консултантска фирма "БЦОМ". Наравно, ту неће бити ангажовани само њихови експерти него и велики број наших инжењера. Српске власти залажу се за то да и домаћа предузећа учествују у оваквим пословима. |
||||
http://www.srbija.sr.gov.yu/vesti/vest.php?id=144274 | ||||
Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs | ||||