До 15. августа биће завршени главни пројекти за аутопут Београд–Љиг

Београд, 3. август 2010. године – Министар за Национални инвестициони план (НИП) у Влади Републике Србије Верица Калановић рекла је данас да ће након што је Србија покренула прво градилиште на Коридору 11 и домаћи конзорцијум почео радове на деоници Уб–Лајковац главни извођач на преосталих 65 километара првог сектора аутопута Београд–јужни Јадран бити турска компанија "Колин".

Калановић је у интервјуу за данашње издање дневног листа "Вечерње новости" истакла да ће до 15. августа бити завршени главни пројекти саобраћајнице од Београда до Љига, што ће бити основ за прецизно утврђивање вредности пројекта, а на основу тога српска страна ће са турском компанијом дефинисати уговор о изградњи аутопута.

Меморандумом о разумевању, који је недавно потписан у Београду, одређени су оквири – учешће домаће оперативе и материјала, и то најмање 45 одсто, при чему ће се 85 одсто радова финансирати из зајма који ће обезбедити "Колин", а 15 одсто из НИП-а, указала је она.

Камата за овај кредит је, како је навела, три одсто, период отплате минимум 12 година, а турска компанија је већ започела преговоре са банкама како би обезбедила финансирање пројекта.

Такође, Калановић је нагласила да је генералним пројектом од Београда до Обреновца била предвиђена десна обала Саве, али је донета одлука да се уради упоредно решење, које узима у обзир леву обалу.

Државна ревизиона комисија упоредила је оба решења и донела одлуку о томе да је боље да траса почне од Сурчина и настави се левом обалом Саве, да на десну страну прелази мостом код Обреновца и наставља се према Убу, објаснила је Калановић.

Према њеним речима, поред "Колина", меморандум је потписан и са турским компанијама "Макиол" и "Јуксел" и те фирме су заинтересоване за сектор Б аутопута Београд–јужни Јадран, односно за деонице Љиг–Прељина и Прељина–Пожега.

Она је навела да је реч о истим условима, односно заједничком финансирању и изградњи као и у случају фирме "Колин", међутим, према стању документације, ове две деонице нису спремне као претходна, будући да постоји идејни, али нема главног пројекта, нити је започета експропријација.

У најповољнијим условима 2011. била би година у којој би се потписали уговори и, можда, почела изградња, додала је Калановић.

Када је реч о изградњи моста Земун–Борча, она је истакла да је реализација овог пројекта већ почела, при чему је идејни пројекат већ прошао Државну ревизиону комисију, али грађевински радови сада нису могући зато што није завршена експропријација.

Озбиљнији грађевински радови ће, како је навела, због временских прилика и водостаја Дунава, према плану, почети на пролеће следеће године.

Она је нагласила да је кинеска делегација, која је недавно боравила у Београду, изразила интересовање за наставак сарадње, посебно у области енергетике и путне инфраструктуре.

Они су поставили питање изградње аутопута од Пожеге према јужном Јадрану, али су показали интересовање и за обилазницу око Београда, од Бубањ Потока према Панчеву, укључујући и нови мост на Дунаву код Винче, рекла је Калановић.

http://www.srbija.sr.gov.yu/vesti/vest.php?id=136656
Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs